Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Fendt a közelgő Agritechnica kiállításon mutatja be elektromos e100 traktorának új változatát a vásár látogatóinak. Az új traktorra a bemutatás pillanatától kezdve lehet majd a megrendeléseket leadni - írta meg a Future Farming. Az először korlátozott példányszámban történő gyártás 2024-ben kezdődik, mindössze Németországba, Norvégiába és Hollandiába fogják szállítani az elkészült gépeket. A tényleges sorozatgyártás elindítását 2025-re tervezik.
A koncepció még mindig ugyanaz, mint a prototípusnál
Az elektromos e100 első változata a 200P szérián alapult. A Fendt azonban úgy döntött, hogy az elektromos traktort egy V-sorozatú keskeny nyomtávú traktorra építi, és csak egy modell kerül piacra: az e107V. A traktor külseje gyakorlatilag a dízel változatéhoz hasonlít, kívülről csak az látszik, hogy hiányzik a kipufogórendszer, és hogy a motorháztető egy töredékkel magasabb. Koncepcionálisan a traktor megegyezik a prototípussal, vagyis a motorháztető alatt egy akkumulátorcsomag található, és egy villanymotor szimulálja a dízelmotort. Ebből kifolyólag a traktorok szabványos Vario sebességváltóval rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy három azonos teljesítményű motor helyett csak egy drága villanymotorra van szükség, amely a hajtás mellett a melléktengelyeket és a hidraulikát is meghajtja.
Több motorteljesítmény közül lehet majd választani
Az e100-asból keskeny nyomtávú változatot készítettek, és mostantól első mellékhajtás is elérhető - ez a prototípusnál még nem volt így. A Fendt szerint azonban a legfontosabb változás az, hogy kizárólag minősített alkatrészeket használnak. Míg a gyártó a prototípushoz még induló vállalkozásoktól vásárolt alkatrészeket, addig mostanra már mindent olyan nagy cégektől szerez be, amelyek az autóiparnak is szállítanak.
Csak az e107V-nél lehet a motorteljesítményt beállítani a terminálon. A traktor kezelője kiválaszthatja, hogy a motor 50 kW, 55 kW vagy röviden 66 kW teljesítményt adjon le. Természetesen a szolgáltatott teljesítmény befolyásolja azt az időt, amíg az akkumulátorral dolgozhat.
A Fendt szerint a traktorral 4-5 órán keresztül lehet dolgozni, olyan motorterhelés mellett, amely normál esetben 5-6 liter gázolajat fogyaszt. Ez egy keskeny nyomtávú traktor esetében normális lenne - ez az oka annak is, hogy a Fendt most keskeny nyomtávú traktorral indul. A töltés 20%-ról 80%-ra 40 perc alatt elvégezhető egy gyorstöltővel. Az elektromos traktorok ára azonban várhatóan - a választott opciók függvényében - 50-100%-kal lesz magasabb, mint a dízel változaté.
A gyártás először csak korlátozott példányszámban indul
A Fendt már kialakította a helyet az elektromos traktorok előállításához az gyárában, a traktorok a normál szerelőszalagon lesznek összeállítva. A gépek egy bypass rendszeren keresztül egy külön helyiségbe kerülnek, ahol az alkalmazottak összeszerelik a nagyfeszültségű elektromos alkatrészeket. A Fendt egyelőre nem nyilatkozott a tervezett és várható gyártási számokról vagy a piaci potenciálról.
Fotó: Fendt.com