Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A múlt hónapban tette közzé a spiritsEUROPE (az európai szeszesital-ágazat képviseletét ellátó szervezet) annak a reprezentatív fogyasztói felmérésnek az eredményét, amelyet megrendelésre öt európai országban (Csehország, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország) végeztek el. A felmérés kimutatta, hogy a digitális címkék egyre népszerűbb csatornái a fogyasztók körében a termékinformációk elérésére Európában - olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán. Tízből nyolc válaszadó úgy nyilatkozott, hogy már hozzászokott a QR-kódok beolvasásához, és azoknak a 95%-a, akik használják ezeket élelmiszer-vagy ital vásárlásakor, találta hasznos eszköznek a termékinformációk megszerzéséhez.
Ezek a számok nagyon bíztatóak, mivel a szeszesital-ipar borászati partnereivel együttműködve már tett proaktív lépéseket a változás érdekében. Az egyik ilyen lépés volt a tavaly elindított U-Label platform, ami egy online eszköz. Célja, hogy az EU fogyasztói számára releváns, pontos és részletes információkat nyújtson a termékekről az egy E-címke segítségével. A fizikai címkéknek mindig tartalmazniuk kell bizonyos információkat, ám ezek főként alapvető, korlátozott mennyiségű termékinformációk, és azt találták, hogy ezek önmagukban nem biztosítják az európai fogyasztók számára az általuk kívánt és szükséges információk teljes körét, hogy megalapozott döntéseket hozzanak. Ennek a helyzetnek a megoldására válaszul kombinálták a gyártók a csomagoláson található információkat további, termékspecifikus háttérinformációkkal, amelyeket az E-címkére írnak, és amit a QR kód beolvasásával érnek el a fogyasztók. Azáltal, hogy hozzáférést biztosítanak a termékekkel kapcsolatos részletes információkhoz és útmutatásokhoz, amelyek könnyen lefordíthatók, a digitális címkék hasznos megoldást kínálnak a vásárlók pontos tájékoztatására szélesebb és összetettebb kérdésekben, akár különböző régiókban és nyelveken.
Azt is meg kell jegyezni, hogy a spiritsEUROPE felmérésének eredményei rávilágítottak a digitális címkékre vonatkozó harmonizált szabályok szükségességére, amit a válaszadók 80%-a szívesen fogadna, mivel felismerték, hogy a digitalizáció számos kihívásra megoldást kínál Európában. Mint ilyenek, ezeknek a megállapításoknak arra kell ösztönözniük az európai döntéshozókat, hogy proaktív álláspontot képviseljenek a digitális címkékkel kapcsolatban. A szervezet úgy látja, hogy az Európai Bizottságnak fel kellene használnia a felmérésből szerzett ismereteket a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendelet (FIC) felülvizsgálatára való felkészülés során.