Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A paradicsom mindig is előkelő helyen állt az európai fogyasztók életében, és mintha még növelné is előnyét a többi zöldségféléhez képest. A termékért kiadott összeg egyre csak nő, és ennek hátterében az ami-informiert.de szerint az áll, hogy egyre inkább szegmentálódik a kínálata. A prémium termékek aránya ráadásul gyorsabban növekszik, mint a standard paradicsomé. Ez általában a koktélparadicsomok körének bővülését jelenti, ahol egységnyi tömegre magasabb árat kérhet el a termelő, illetve kereskedő.
Mint arról az agrárszektor.hu már írt, a koktélparadicsomot eleve drágább előállítani, mivel több kézimunkát igényel a szedése, szortírozása. Ugyanakkor a kisebb térfogatban jellemzően több beltartalom (szárazanyag, íz) koncentrálódik, több szuperédes fajtát is találunk ebben a termékkörben. Az apró termések árát kisebb, exkluzívabb kiszereléssel jelentősen növelni lehet.
Az egyes európai államokban eltérő mértékben bővül a paradicsom kínálata, amit természetesen nemcsak a hazai termelés növekedése, hanem az import fokozódása is befolyásol. A zöldségfélék közül az egyik legnagyobb mennyiségben utaztatott termék a paradicsom, a legtöbb tagállam életében az első helyet foglalja el az export- vagy importlistán.
Az alábbi táblázatban feltűnhet, hogy Közép-Európában lendületesebben növekszik a termelése, mint Dél-Európában, ahol már az extrém hőség akadályozza a további fejlődést. A legnagyobb mértékben a lengyelek, a németek és az osztrákok kibocsátása nőtt. A lengyelek éves szinten 5,6 százalékkal tudják növelni a paradicsom előállítását, amiben az alacsonyabb bázis is közrejátszik.