Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A fekete-tengeri gabonaszállítást lehetővé tevő megállapodás egyik legfontosabb ukrán kikötője, Pivdennyij leállt, mert Oroszország nem engedi be az érkező hajókat. A múlt héten két hónappal meghosszabbított fekete-tengeri gabonakezdeményezés három ukrán kikötőből, Odesszából, Csornomorszkból és Pivdennyijből garantálja a biztonságos exportot - írta meg a Portfolio a Reuters értesülései alapján. Az ENSZ már hétfőn aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy Pivdennyij május 2-a óta nem fogadott egyetlen hajót sem az egyezség értelmében.
Formálisan Pivdennyij kikötője benne van a kezdeményezésben, de valójában már egy hónapja nincs, mivel nincsenek bejövő hajók
- mondta Jurij Vaskov ukrán felújítási miniszterhelyettes.
A gabonaexport-megállapodás értelmében minden ukrán kikötőbe tartó hajót egy közös csapatnak kell ellenőriznie, amelyben orosz ellenőrök is részt vesznek, akik azonban Jurij Vaskov szerint április 29. óta nem hajlandók ellenőrizni a Pivdennyijbe tartó hajókat. A probléma az, hogy az átmenő forgalmat tekintve Pivdennyij a kezdeményezésben szereplő legnagyobb kikötő.
A keddi ellenőrzési terv szerint Oroszország a benyújtott 13 hajóból csak hármat vett fel, és az ukrán felújítási miniszterhelyettes szerint a Pivdennyijbe tartó valamennyi hajót kizárták. Mielőtt tavaly februárban megszállta Ukrajnát, Oroszország Pivdennyijt használta arra, hogy évente akár 2,5 millió tonna ammóniát exportáljon, amely a Togliatiból egy csővezetéken keresztül történő szállítás után érkezett a kikötőbe. A Togliatiból induló vezeték újranyitása a gabonaexport-megállapodás eleje óta az oroszok legfőbb követelése.