Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A megnövekedett igényekkel arányosan 8 százalékkal több húsvéti üreges csokoládét gyártottak Diósgyőrben az idei szezonra, az exporttermelés 1040 tonnáról 1320 tonnára emelkedett a tavalyihoz képest. A csokoládéfigurák iránti egyre növekvő igény következtében a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében évről évre több terméket gyártanak. Míg 2010-ben összesen közel 2500 tonna húsvéti és karácsonyi üreges figura készült az üzemben, addig 2011-ben már 2800 tonna, 2012-ben pedig több mint 3000 tonna édesség hagyta el a gyárat. A helybéli foglalkoztatottak száma is a termeléssel arányosan növekedett az elmúlt években, idén a legintenzívebb időszakban közel 600 fő vesz részt a termelésben.
"A kizárólag valódi csokoládéból készült szezonális üreges figurákra szinte az egész világon nagy az érdeklődés. Nem csupán a környező országokból, hanem Új-Zélandról vagy éppen Dél-Afrikából is kapunk megrendelést. Az idei új megrendelőink között pedig olyan országok is szerepelnek, mint Chile, Kanada, Ausztrália és Franciaország" - mondta Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.
Míg itthon a Boci nyuszik és tojások a legnépszerűbb húsvéti termékek, külföldön elsősorban a FarmYard úgynevezett tanyasi, Smarties drazséval töltött figurák (tyúk, csibe, tehén és társaik) a legkeresettebbek. A fogyasztók egyre tudatosabbak, igényesebbek, minőségi termékeket szeretnének versenyképes áron. Ennek köszönhetően az üreges figurák minősége sokat emelkedett az elmúlt években. A Nielsen kiskereskedelmi piackutatási adatai szerint 5 év alatt a korábbi mennyiség közel felére csökkent a bevonó masszás termékek mennyisége a piacon a húsvéti és karácsonyi szezonban. Ez azt jelenti, hogy ma már a megvásárolható üreges figurák mennyisége 75%-ban valódi csokoládé. Ezen belül a tejcsokoládé vezet 65%-os részesedéssel, az étcsokoládé 6%-os, a fehér csokoládé kevesebb, mint 1%-os értékesítést tudhat magának, a különböző csokoládé típusokból (tej-ét, tej-fehér és társai) készült keverékek pedig 3%-ot tesznek ki. A fogyasztói igényekre reagálva a Nestlé Hungária Kft. a hazai piacra csak valódi csokoládéból gyártja az üreges figurákat. "Azon kívül, hogy egyre inkább csak a valódi csokoládét keresik, a mai fogyasztókról az is elmondható, hogy az árakon és akciókon kívül egyre inkább igénylik a különlegességeket. Bár továbbra is a hagyományos nyuszik és tojások a legkedveltebbek, a mogyoróval, sárgabarackos keksszel vagy éppen robbanócukorral készült finomságokat, színes drazséval töltött termékeket is mind többen fedezik fel" - utalt a piaci trendekre Jean-Pierre Polanen.
A Nestlé közel 5 millió forint értékben, mintegy 44 000 darab csokifigurát ajánl fel a segélyszervezeten keresztül idén húsvétra a magyar gyerekeknek. Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója köszönetmondásában kifejtette: nagy örömmel fogadták a Nestlé adományát, mellyel 10.000, sok esetben rendkívül nehéz körülmények között élő rászoruló gyermek és családja számára tudnak ünnepi hangulatot és meglepetést varázsolni a közelgő húsvét idején.