Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A médiához mindig is kiválóan értő 80 éves expolitikus cumisüvegből itatta, és kedvesen ölelgette a jámbor jószágokat, arra biztatva honfitársait, hogy mindannyian óvják meg egy-egy állat életét, és tartsanak vegetáriánus húsvétot. A playboy milliárdos nem volt hajlandó sem megerősíteni, sem cáfolni azt a hírt, hogy az utóbbi években áttért volna a vegetáriánus életmódra.
Az olaszok lényegében 2000 éve bárányt esznek Jézus kereszthalálának és feltámadásának ünnepén. Az ISTAT nemzeti statisztikai hivatal adatai szerint azonban a levágott állatok mennyisége az utóbbi években rohamosan csökkenő tendenciát mutat. Míg 2010-ben 4,6 millió fiatal birka került így tavasztájt vágóhídra, addig 2015-ben már csupán 2 millió. Az állatjogi aktivisták sorozatos kampányai - úgy tűnik - megtették hatásukat, hiszen egyre kevesebb olasznak van kedve falatozni az anyjuktól akár már négyhetes korukban elszakított bárányokból.
A tradíció visszaszorulásában természetesen a komoly árdrágulás is szerepet játszik, hiszen a comb kilóját 20 euró (több mint 6 ezer forint) körül mérik az ünnepek környékén. Az emberek tőlünk nyugatabbra sem válogatósak, akinek ugyanis ezt nem bírja el a pénztárcája, az elmegy a szupermarketbe, és másfajta húst vásárol a családi asztalra. Olaszországban a bárányfogyasztók tábora mellett egyébként az állatvédőké is meglepően népes, a LAV állatvédő liga például 40 ezer tagot számlál, és ezzel Európa legnagyobb ilyen szervezetei közé tartozik.
Berlusconi az utóbbi években egyre inkább eltávolodott a politikától, különösen azóta, hogy 2013-ban adócsalás miatt el is ítélték. Pártja, a Forza Italia népszerűsége azonban még mindig a magasban van, bár az ehhez hasonló kampányok nem feltétlenül nyerik el az összes választópolgár tetszését. Az olasz húsiparosok lobbiszervezete (Assocarni) máris támadta a milliárdost, arra szólítva fel a hirdetőket, hogy bojkottálják a médiamogulként is ismert Berlusconi sajtóorgánumait.