Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az európai átlagnál a magyar kiskereskedelem több mint kétszer gyorsabb ütemben, 7,6 százalékkal bővült 2018 harmadik negyedévében, ezzel tartja helyét a top 3-ban. Magyarország mellett csak Törökországban és Finnországban regisztrált magasabb forgalmat a Nielsen negyedévenkénti európai elemzése ("Growth Reporter"). A mennyiségi eladás 3,4 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, Európában ez az érték 1 százalék volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 4,2 százalékon állt, míg Európában az árszínvonal-változás hatására 2,7 százalékkal növekedett a piac.
A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 7,3 százalékkal bővült, míg 8,9 százalékos növekedési ütemével a vegyi áruk piaca még erre is rávert. Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül mindegyiknél bővülést regisztrált a Nielsen. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (+21,0 százalék), őt követi Finnország (+7,6 százalék) és Magyarország (+7,6 százalék). A lista további alakulása: Lengyelország (+5,9 százalék), Hollandia (+3,8 százalék) és Egyesült Királyság (+3,5 százalék). A lista végén Ausztria (+0,8 százalék), Dánia (+1,0 százalék) és Csehország (+1,0 százalék) áll.
Az európai kiskereskedelem növekedését − az eurózóna GDP-csökkenése dacára − a stabil fogyasztói bizalom (Európában átlagosan 87 pont) és a folyamatos, enyhe áremelkedés eredményezte. A 3,7 százalékos negyedévi eredmény a legmagasabb érték 2012 óta. Az éves infláció mértéke az Eurostat szerint Európa-szerte stabilan +1,7 százalékon áll, hasonló értéket várnak 2019-re is. Nyugat-Európában erős nyarat tudhatott maga mögött a kiskereskedelem, amelyhez a világbajnokság és az enyhe infláció is hozzájárult.
Ezzel a mennyiségi növekedés mértéke visszaállt az elmúlt másfél évre jellemző, 1 százalék körüli értékre. Ami a jövőt illeti, a kevésbé kedvező külső tényezők okán az utóbbi idők gazdasági lendülete valamelyest kezd alábbhagyni. A politikai bizonytalanság és az olaj emelkedő ára nagyobb költségeket, magasabb rezsiszámlákat, drágább utazásokat ró a fogyasztókra. Mindezek miatt elképzelhető, hogy Európában hamarosan tetőzik a kiskereskedelem bővülése.