Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Ugyanolyan népszerűek az idényjellegű termékek, mint a helyiek. A 210 Analytics nevű cég, elemzése során arra jutott, hogy az idényjellegű és a helyi termékek népszerűsége összekapcsolódik a fogyasztók egészséges és fenntartható élelmiszerek iránti igényével, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.
A "helyi" meghatározása
Míg a fogyasztók vonzzák a helyi és az idényjellemű termékeket, a kiskereskedők számára fontos, hogy nyitott kommunikációt folytassanak arról, hogy ezek a szavak valójában mit jelentenek. Látszik, hogy az ügyfelek olyan termékeket akarnak, amelyeket a lehető legközelebb állítanak elő. Annak érdekében, hogy sikeresen értékesítsék a "helyi termékeket", világossá kell tenni az üzletláncokban is, hogy mit jelent például a "helyi" termék fogalma. Egyre fontosabb a használata, de nem mindegy, hogy a származást kontinens, ország, vagy kistérségi szinten határozzák meg.
A 210 Analytics elemzője hozzátette, hogy a helyi és az idényjellegű termékek vonzereje mögött van egy érzelmi lendület. Ezeknek az érzelmi mozgatórugóknak a felhasználása és a termékek bemutatásában való utalásuk fontos az értékesítés növelése szempontjából.
A termelői piacok
Számszerűsíthetően sokat költenek a fogyasztók piacokon, vagy egyéb termelői csatornákon vásárolva, úgy mint közvetlenül a termelőtől, vagy akár útszéli árusító helyeken. Ezeknek a helyeknek a népszerűsége kapcsolódik a helyi termékek iránti kereslethez, mivel ezeken a piacokon és standokon jellemzően olyan termékeket árusítanak, amelyeket valóban ott helyben termesztettek.
Ma már a kereskedelmi egységek is gondolkodnak azon, mi ezeknek a helyeknek a tényleges varázsa, és hogyan tudnák ezt akár üzleten belül megteremteni, amolyan vevő-csalogatóként. Úgy vélik, a piaci elemek áruházakba történő behozatala leginkább a csomagolásokban mutatkozhat meg, természetes, piaci érzetet keltve a fogyasztóban.
A csomagolás átláthatósága
A kutatás arra is rávilágított, hogy a fogyasztók 3 csoportját figyelhetjük meg a csomagolásokra adott reakciók során: egyharmaduk a funkcionalitást találja a legfontosabbnak, további 1/3 a csomagolás környezetre gyakorolt hatását tekinti elsődlegesnek, és az utolsó harmad ezt ötvözve, a funkcionális és egyben környezetbarát csomagolást részesíti előnyben
Az emberek tehát funkcionális és fenntartható csomagolást akarnak, de talán ennél is fontosabb, hogy a válaszadók 66%-a mondta, hogy hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért - mindaddig, amíg megértik, miért járul hozzá a vásárlás a környezethez. Ez azt is jelenti, hogy nagyobb átláthatóságra van szükség ahhoz, hogy a termék csomagolása hogyan befolyásolja, vagy nem befolyásolja a környezetet annak érdekében, hogy fogyasztói szinten sikeres legyen.
Az organikus vásárlások kiegyenlítettek
A bio kategória, azaz az ökológiai gazdálkodásból származó termékek piaca hatalmasat növekedett az elmúlt időkben, de ez a növekedés mára már gyengült. A tanulmány szerint a bióra, mint egészséges és fenntartható termékre tekintenek a fogyasztók. Az is jól látszik, hogy azok a vásárlók, akik a bio termékek mellett döntöttek, ma már növelik a vásárlási volumenüket, így van még potenciál ennek a kategóriának a növelésére is, főleg, ha új vásárlók is belépnek, amire a tanulmány szerint érdemes építeni.