Egyre több magyar vásárol így húsokat: tudhatnak valamit?

Egyre több magyar vásárol így húsokat: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu
A gazdasági helyzet, a fogyasztói tudatosság növekedése és az egészséges életmód iránti igény együttesen formálják át a húsfogyasztási szokásokat Magyarországon - erre a trendváltozásra reagál a KOMETA is, amely saját bevallása szerint nem csupán élelmiszergyártóként, hanem felelős életmódtámogatóként tekint magára. A cég 30%-kal csökkentett sótartalmú termékekkel, hazai alapanyagokkal és adalékanyag-mentes receptúrával válaszol a tudatos vásárlók elvárásaira, miközben a sport és a fenntarthatóság terén is aktív szerepet vállal. A cél nem kevesebb, mint Európa egyik vezető húsipari szereplőjévé válni - és ezt már most is komoly fejlesztések, beruházások, valamint egy megújult márkaidentitás támogatja.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!

NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!

Az elmúlt évek gazdasági kihívásai és társadalmi változásai érezhetően formálták át a magyar fogyasztók vásárlási szokásait - különösen a húsfogyasztás terén. A KOMETA tapasztalatai szerint az árérzékenység mellett egyre nagyobb teret nyer a tudatosság is.

A vásárlók döntéseit különösen a friss húsok piacán befolyásolja az ár. A darált hús és a hagyományos friss húsrészek - például lapocka, comb - továbbra is keresettek, a kisebb kiszerelések és az akciós termékek iránt nőtt a kereslet

- fogalmazott Hollósy Tibor, a vállalat agrárfejlesztési igazgató-ügyvezető helyettese.

EZ IS ÉRDEKELHET

Egyre jobban érdekli ez a vásárlókat

A trendek szerint ugyanakkor nemcsak az ár a döntő tényező. A vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges étrendbe illeszthető termékekre is.

Termékinnovációnknak köszönhető, hogy a KOMETA feldolgozott termékeinek 95%-a 30%-kal sócsökkentett az eredeti ízélmény megtartása mellett. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal az is, hogy egyre több embernek fontos, hogy tudja, honnan származik a hús. Nőtt a gyorsan elkészíthető termékek iránti kereslet is. Kiemelkedő a kereslet a gyorsan fogyasztható, szeletelt és vákuumcsomagolt termékek iránt. A jól bevezetett klasszikusok - például szeletelt sonkák, virslik, felvágottak - stabilan tartják pozíciójukat, különösen a családos és hagyománykövető vásárlók körében

- tudtuk meg a szakembertől.

A felvágottak körül időről időre felmerül az egészségi kockázatok kérdése is. A szakember ezzel kapcsolatban elmondta, a cégnél vallják, hogy az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásban minden élelmiszertípusnak megvan a maga helye, a hangsúly a mértéken van. Mindemellett a sportnak és az aktív életmódnak is kiemelt jelentősége van, amit a vállalat is fontosnak tart: számos magyarországi amatőr sportrendezvényt és profi sportcsapatot támogatnak évek óta, kaposvári székhelyű cégként névadó szponzorai a helyi kosárlabdacsapatnak, a futófarsangnak, valamint támogatják a hazai utánpótlás kerékpársportot is.

EZ IS ÉRDEKELHET

Hogyan hatnak a járványok egy ekkora vállalat életére?

A KOMETA proaktívan védekezik minden potenciális veszélyforrás ellen, ezért a járvány miatt nem volt szükség külön intézkedésre. A megelőzés, a szigorú higiéniai protokoll, a zárt és ellenőrzött beszállítói rendszer, valamint az állategészségügyi felügyelet együttesen biztosítják, hogy termékeik minden szempontból biztonságos környezetből származzanak. A jövőt tekintve pedig bizakodóak:

Az a cél lebeg a szemünk előtt, hogy a vágási és termelési kapacitásunkat megduplázzuk, és a késztermék döntő részével az exportpiacokat célozzuk meg. 2030-ra az európai húsipar magyarországi bajnokai, 2035-re pedig az európai élelmiszer bajnokai szeretnénk lenni. Azt szeretnénk megmutatni, hogy a jó élet alapja a jó étel, hogy milyen fontos az élet élvezete, az együtt töltött idő minősége, a mozgásban gazdag mindennapok, az öngondoskodás és a természetközeli lét.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. április 28. 15:26