Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Novák Tibor elmondta, hogy a névválasztás a cég részére viszonylag egyszerű volt. A nobilis azt jelenti, hogy jó hírű, tisztességes, nemes. Az elmúlt 28 évet ezen értékelvek mentén éltek, fejtette ki a szakember, aki a rendszerváltás előtt termelőszövetkezetekben dolgozott, írta meg a Portfolio a Budapesti Értéktőzsde kiadványa, a BÉT50-ben megjelent cikk alapján.
- mondta el Novák Tibor a Nobilis Zrt. indulásával kapcsolatban.
A szakember nagyecsedi szövetkezetben töltött évek során figyelt fel arra, hogy az ecsedi vár (vagy a még korábbi várkastélyok) leltáraiban mindig szerepelt az aszalt gyümölcs. Ez biztosíthatta a várlakók egészségének megőrzését. Ezekben az időkben a gyümölcsöt napon szárították, vagy éppen cserényekre terítve, fafűtéses kemencékben aszalták, így annak egészségvédő hatása nem veszett el, a várvédők egészségének megőrzését szolgálta.
A történelem így segítette a vállalkozás jövőbeni tevékenységének kialakítását. A megfelelő technológiai eljárás kiválasztása is könnyen ment, ugyanis nem akarták, hogy a szabolcsi jonatánban, a kántorjánosi fürtös meggyben, a milotai dióban és a penyigei szilvában radikális, romboló változások menjenek végbe. Ezért a gyártás során a legkorszerűbbnek számító technológiákat, eszközöket és módszereket alkalmazzák, hogy a kiváló beltartalmat a fogyasztásig megőrizhessék.
Novák Tibor szerint a sikeres vállalkozás kulcsa az, hogy mindig a nehezebb utat választották, és amiről mások azt gondolták, lehetetlen, ők arrafelé mozdultak. Indulásuk óta mindig részt vettek az élelmiszeripari világkiállításokon, egyrészt azért, hogy felmérjék, milyen trendek körvonalazódnak a piacon, másrészt pedig azért, hogy megmutassák magukat, és hogy mit tudnak.
Ez persze jelentős kiadást jelentett, de hosszú távon jó befektetésnek bizonyult, ugyanis a Nobilis mostanra Brazíliától Japánig számos országba eljutott, belépett az Egyesült Államok piacára és már Ázsiában is értékesít. Míg pár évvel ezelőtt 47% volt az export aránya, ez mostanra a 60%-hoz közelít.
Érdekesség csupán, hogy míg Oroszországban a fehércsokoládés almaszirom a legkeresettebb termék, Japánban a joghurtos aszalt meggy lett a favorit. Világszerte a legnépszerűbb termékük azonban - ami egyben Novák Tibor személyes kedvence is - az étcsokoládés almaszirom, melyet a cégvezető lánya, az élelmiszeripari mérnök végzettséggel rendelkező Novák Éva álmodott meg és tökéletesített. A termékek teszteléséből egyébként Novák Tibor unokái is kiveszik a részüket, a cég ugyanis kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a gyermekélelmiszerek fejlesztésére. A tulajdonos unokái kivétel nélkül mindent megkóstolnak, őszintén véleményt is nyilvánítanak és meglátásaikat figyelembe is veszik.
A Nobilis igazi családi cég, Novák Tibor felesége és két lánya is itt dolgozik: Éva az innovációért, a termékfejlesztésért felel, Mariann pedig a marketinget és a kereskedelmi ágazatot felügyeli. A mátészalkai gyárban dolgozó munkatársak nagy része is kvázi családtagnak minősül. A tulajdonos büszke rá, hogy náluk gyakorlatilag nincs fluktuáció, az az elve, hogy inkább lassabban haladjanak, de együtt, épp ezért a 2008-as válság kirobbanásakor és most, a koronavírus okozta nehéz helyzetben is törekedtek a munkahelyek megőrzésére.
Novák Tibor elmondta, hogy a hatékonyságon, a minőségen és az innováción túl a harmóniára is törekednek, hogy a dolgozóik kedvüket leljék a munkájukban. Emellett törekednek arra is, hogy a társadalmi- és a természeti környezetükkel is harmóniában legyenek. Ez abban is megnyilvánul, hogy közel 30 éve ugyanazokkal a termelőkkel dolgoznak. A szakember szerint a jól működő partneri kapcsolat alapja a kölcsönös tisztelet és egymás segítése. Ez hosszú távon megtérül, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a cég szempontjából meghatározó üzleti partnerekkel való kapcsolatok több mint 20 évesek.
A Nobilisnál folyamatos a termékfejlesztés: ez a fejlesztés a meglévő termékek megjelenésének, ízegyüttesének, és egyészségvédő hatásának fokozására, illetve a piaci igények által generált új termékek fejlesztésére irányul. Épp ezért felvették a kapcsolatot egyetemekkel, laboratóriumokkal, hogy szakemberek segítségével még teljesebb legyen a bioaktív anyagok garnitúrája, hogy úgy tudják alakítani a gyártóbázist, hogy a friss gyümölcs beltartalmi értéke teljes mértékben megmaradjon.A folyamatos technológiai fejlesztések persze tőkeigényesek. A cég kezdetektől ugyanazzal a bankkal áll kapcsolatban, mert Novák Tibor szerint a pénzintézet épp olyan üzlettárs számukra, mint bárki a beszállítói vagy a vevői oldalról, ezért jó a kapcsolat, és mindig találnak finanszírozási megoldást a speciális, saját fejlesztésű gyártóeszközök megvalósítására is.