Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
…és így jutottunk el oda, hogy a Beyond Meat a 18. héten piacra dobta húsmentes hamburgerpogácsájának legújabb változatát. A Beyond Burger első "formulájának" 2016-os bevezetése óta a húspogácsákat már több mint 28 000 kiskereskedelmi egységben forgalmazzák az Egyesült Államokban. A járvány előtt az éttermek és büfék a Beyond teljes forgalmának mintegy felét adták, de a válság miatt ez az arány nagy mértékben eltolódott az élelmiszerüzletek javára. Ebből is kifolyólag kiskereskedelmi forgalmuk 76 százalékkal, 62,1 millió dollárra nőtt a 2020. negyedik negyedévben.
A Beyond Burger 3.0-t hétfőtől (2021.05.03) kapható az USA élelmiszerüzletekben, mindazonáltal júniusra a termék az éttermekbe is megérkezik a tervek szerint.
Chuck Muth, a vállalat stratégiai igazgatója szerint a hús alternatíváinak fejlesztése segít a vállalatnak megtartani piaci részesedését, még akkor is, amikor egyre több versenytárs, például a Tyson Foods és a Kellogg is kínál húsmentes hamburgert. Véleménye szerint, a kategória egyik első szereplőjeként kiemelkedő pozícióban vannak, ugyanakkor ez a jövőben csak akkor tartható, ha továbbra is innovatívak maradnak és termékeik fejlesztésére összpontosítanak.
Végső soron a Beyond Meat a hagyományos húsipari termelőket tekinti igazán versenytársnak. Ezért igen komoly erőfeszítéseket tesznek az ízélmény, valamint a beltartalmi értékek javítására. A hamburgerpogácsa (húspótló) koleszterint egyáltalán nem, zsírt pedig 35 százalékkal kevesebbet tartalmaz, ráadásul kalóriatartalma is kevesebb, mint a marhahúsból készült húspogácsáké.
Stratégiájuk szerint, 2024-re elejére el tudják érni a marhahússal való árparitást, ezzel is arra ösztönözve a húsimádó fogyasztók egy részét, hogy térjenek át az általuk forgalmazott termékekre. A vállalat a hamburgerek új változatát először négyes csomagolásban - később kétcsomagos és egykilós kiszerelésben is - fogja értékesíteni, 9,99 dolláros ajánlott kiskereskedelmi áron. Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának adatai szerint egy kiló marhahúspogácsa, amelyből körülbelül négy hamburger készül, átlagos ára 2021-ben a 17. héten 2,93 dollár volt.
A Beyond Meat részvényei az elmúlt 12 hónapban 21%-kal emelkedtek, így a vállalat piaci értéke 8,33 milliárd dollár. Az első negyedéves eredményekről várhatóan május 6-án számolnak majd be, így érdemes figyelni az elért teljesítményüket.
Nem véletlenül kerülhetnek szóba ezek a több hagyományos mezőgazdasági ágazatot is látványosan érintő hírek, mivel ezek a jövőben igen komoly hatást fognak gyakorolni, a fogyasztói szokásokra, a viselkedésre és nem mellesleg a befektetői elképzelések irányára is. Az iparági szakértők közül Jim Mellon, a Moos Law szerzője is arra tippel, hogy az alternatív fehérjék nagy mértékben fogják megváltoztatni a globális élelmiszeripart.
A jövőre való felkészülés része a hazai mezőgazdaság szereplői számára is a költséghatékony termelés. Az ehhez szükséges beruházások pályázati forrásokkal, valamint az önerőt kiegészítő, a Takarékbank Agrárcentrum szakértő finanszírozói által elérhető hitelekkel jól tervezhetőek.
Írta: Dózsa Gergely, Takarékbank Agrárcentrum