Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A GoldRiver Orchards kaliforniai csomagolóüzemében majdnem a plafonig érnek a friss kaliforniai diót tartalmazó zsugorfóliázott dobozok. Ezeket Európában a karácsonyi süteményekhez, Ázsiában pedig az újévi ünnepséghez használnák fel, de a globálos ellátási láncok válsága és a kikötők túlzsúfoltsága miatt idén ez az alapanyag csak jókora késéssel érkezhet meg a megrendelőkhöz - írta meg az Origo a gCaptain szakportál értesülései alapján.
A szállítási és ellátási láncban jelentkező problémák az Amerikai Egyesült Államokban a nyugati partvidék mezőgazdasági termelőinél jelengkeznek a legsúlyosabb mértékben. Ők azok ugyanis, akik az év végi ünnepségeken népszerű különleges termények, az egyes egzotikus gyümölcsök és diófélék egyik fő globális beszállítói. A gyakorlatban ez a probléma ott látható, hogy azok a hajók, amelyek elszállítanák a GoldRiver Orchards dióit Sacramento-ból, vagy kihagyják az oaklandi kikötőt, ahová a diót általában exportálják, és ahonnan szállítanák tovább, vagy pedig megjósolhatatlanul, teljesen váratlan időpontokban érkeznek, amelyek megnehezítik, hogy a termékek a hajókra jussanak. A vállalat tulajdonosa, Don Barton szerint jelenleg kevesebb, mint a felét szállítják annak, amit az évnek ebben az időszakában kellene és lehetne, egyszerűen azért, mert nem áll a rendelkezésükre megfelelő felszerelés.
A szakportál értesülései szerint a hajók a Seattle-ben és a Tacomában északnyugati tengeri kikötőkomplexumot is kihagyják, ahol a széna, az alma és a bab várna a szállításra. A teherhajóknak Los Angeles és Long Beach kikötőiben olykor hetekig kell várniuk a kikötőhelyre, végül gyakran anélkül indulnak útnak, hogy felvennék az exportra szánt árut. A kialakult tengeri szállítmányozási krízisért a szakértők szerint főleg a koronavírus-járvány tehető felelőssé, ugyanis az otthon maradó amerikaiak rengeteg - esetenként felesleges - élelmiszert, játékot és elektronikai eszközt rendelnek az interneten. Ennek köszönhetően import iránti kereslet túlterhelte az ellátási láncokat, és arra késztette a konténerszállító hajótársaságokat, hogy a Kína és a Los Angeles közötti legjövedelmezőbb útvonalakra összpontosítsanak, ennek pedig sok másik kikötő itta meg a levét.
Azok a gazdák, akik vállalták, hogy az ünnepekre időben szállítanak gyümölcsöt, dióféléket és más termékeket, emiatt végül mégsem tudják tartani magukat a szerződésben foglalt határidőkhöz. A kaliforniai dióipar 2021 szeptemberében és októberében 47%-kal kevesebb héjas diót és 16%-kal kevesebb héj nélküli diót exportált, mint az előző évben - állt a California Walnut Board jelentésében. A GoldRiver Orchards kivitele októberben 75%-kal volt alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest.