Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A nyári melegben kifejezetten fontos arra ügyelnie az embernek, hogy könnyen elkészíthető és könnyen emészthető ételeket fogyasszon. A baromfihús mindkét kritériumnak tökéletesen megfelel, így az utóbbi években kedvelt alapanyaga lett a grillezéseknek. A hazai baromfiágazat ráadásul európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne. A baromfihús fogyasztás jelenleg átlagosan 40 kg/fő/ év.
A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek az előre pácolt termékek, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé
- mondta el a kampányt nyitó sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy baromfihúsból Magyarország önellátottsági szintje mintegy 160-180%, azaz a belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermék is ez az élelmiszer. Mint fogalmazott, 10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és a magyaroknak ebben a környezetben kell helytállniuk.
A baromfihús számtalan kedvező élettani hatással bír, hiszen nem csak fontos vitaminok és ásványianyagok tárháza (mint például az A-, B- és D-vitamin), de a csirkehús például kiváló omega-3 zsírsav forrás - hangsúlyozta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta, a szervezet 2017 óta ötödik alkalommal szervez fogyasztásösztönző kampányt a baromfihús népszerűsítésére.
A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga, ráadásul könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás, egyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe is. Az Agrármarketing Centrum online megjelenésekkel, közösségi média kampánnyal, valamint egy nyereményjátékkal ösztönzi a baromfitermékek keresletét. A minden kérdést helyesen megválaszolók között kisorsolunk egy fődíjat, a nyeremény egy gázos grillsütő és egy baromfi termékkel teli csomag lesz. Ezen kívül további tíz győztes ajándékcsomagot kap. Éppen ezért érdemes a jatek.amc.hu oldalon a kérdéseket kitölteni
- tette hozzá Ondré Péter.
Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke megerősítette, hogy a magyar baromfihús kiváló minőséget képvisel, ráadásul, ha biztosra szeretne menni az ember, válassza a Magyar Baromfi védjeggyel rendelkező termékeket, így garantált minőségű, Magyarországon nevelt hústermékhez juthat.
A baromfi ágazat teljesítménye évek óta rendkívüli, hiszen a belföldi ellátáson túl bőven jut exportra. Az exporttermékek között a legjelentősebb a vízi szárnyas, amelynek 80%-a kerül külföldi piacra
- ismertette Csorbai Attila.
A sajtótájékoztatón elhangzott: 2022-ben is legnagyobb mennyiségben csirkehúst fogyasztottak a magyarok, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év). A baromfiágazat kiemelt helyzetét mutatja, hogy 2014 óta ünneplik minden május 10-én a Baromfi Világnapot, amely évről évre felhívja a figyelmet a baromfiágazat szereplőire. A baromfi fogyasztásösztönző kampány idén mintegy 50 millió forintból valósul meg és augusztus közepéig tart.