Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
Az Aegon biztosítótársaság immár hatodik alkalommal elkészített egészségügyi és életbiztosítási témájú tanulmánya szerint a spanyol fogyasztók 49%-a véli úgy, hogy az élelmiszerárak általános emelkedése megváltoztatta étkezési és vásárlási szokásaikat. A jelentésből kiderül, hogy a spanyolok kizártak étrendjükből bizonyos friss élelmiszereket, leginkább a halat, a húst és a gyümölcsféléket - írta meg a FruitVeB.
A megkérdezettek 45%-a állította, hogy az emelkedő árak miatt felhagyott bizonyos élelmiszerek fogyasztásával. A kategóriákat tekintve a halfélék volt a legelső olyan élelmiszertípus, amelyről a fogyasztók lemondtak (52,5%), ezt követte a hús (34,9%), a harmadik helyen pedig a gyümölcsök állnak 18,1%-kal (de a zöldségféléknél is 8,2% ez az arány). A kirajzolódó kép arra a szomorú összefüggésre világít rá, hogy a spanyolok bevásárlókocsijukba a tápanyagokban gazdag és jelentős tápértékű alapvető élelmiszerek helyett feldolgozott és kevésbé friss élelmiszereket kezdtek el beválogatni.
A kutatás által szolgáltatott adatok klaszter-elemzéséből kiderül, hogy a nők azok, akik a legtöbbször lemondtak bizonyos élelmiszerek fogyasztásáról (49,1%), szemben a férfiak 41%-ával, és az egyes típusú élelmiszerekről lemondó népesség aránya a 18-25 év közötti fiatalok (61,7%) és a 26-40 év közöttiek (48,8%) körében is egyre növekszik. A helyzet tovább romlik, ha figyelembe vesszük azokat a spanyolokat, akik elvesztették a munkájukat (67%), illetve azokat, akik úgy érzik, hogy romlott a gazdasági helyzetük (62,1%).