Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Idei célkitűzéseiket 8%-kal teljesítették túl a Bonduelle hazai gyárai, így a tavalyi 70 éves szárazsági rekordot megdöntő év után 30%-kal több kukoricát voltak képesek termelni és feldolgozni - írja közleményében a cég. A 136 000 tonna kukoricából közel 300 millió kukoricakonzerv készülhetett el, ami a vállalat hazai életében az eddigi legjobb eredménynek számít. Magyarország kukoricában világhatalom, az itt termesztett mennyiség túlnyomó része Európa szinte összes országába kerül. A Bonduelle esetében is a termelés 90%-os exportra készül, a hazánkban termelt Bonduelle termékek közel 20 ország fogyasztóihoz kerülnek el. A magyar csemegekukorica fogyasztás 12 millió konzervre becsülhető, mely 3,5 millió háztartással számolva 3,5 kg-ot jelent évente. Ugyanakkor, az Eurostat 2019-es adatai alapján az EU tagállamai közül Magyarország az utolsó helyen áll a napi zöldségfogyasztás tekintetében: a lakosság csupán 30%-a fogyaszt naponta legalább egyszer zöldséget.
A 2023-as rekordtermelés mindenképpen jó hír a magyar vásárlók számára is, különösen a rendkívül aszályos tavalyi év után. A magas hazai infláció okozta kiskereskedelmi csökkenés természetesen a zöldségkonzerv kategóriájában is látszódik, főleg a 2023-as év első felétől érezhető a piac negatív tendenciája. Bár a konzervzöldségek ára kisebb mértékben növekedett, mint a friss termékeké. A 2022-es szezonban a fémdobozok ára megduplázódott, és a termesztés és feldolgozás alapvető költségelemei is megváltoztak, a műtrágya, a munkaerő, a logisztika és az energia emelkedése ezt az iparágat is érintette, ezekre pedig a piaci szereplők mind áremeléssel reagáltak.
A Bonduelle gyártási stratégiájában továbbra is kiemelt szerepet kap a csemegekukorica, hiszen ez adja az értékesítés közel 60%-át. A csemegekukorica mellett a zöldborsó, valamint a különböző zöldségkeverékek is fontos részei a vállalat termékkínálatának, de az utóbbi időszakban a különböző szószos és natúr babok iránt is megnőtt az érdeklődés. A csemegekukorica terén a szuperédes fajták a legkelendőbbek, így a kínálat 75%-át már ez teszi ki. Az utóbbi időben a hústermékek jelentős árnövekedése következtében, valamint az egészség és az ökológiai szempontok miatt előtérbe kerültek a növényi alapú termékek, főleg a fiatal felnőttek körében. Egyre több az úgynevezett flexitariánus fogyasztó, aki tudatosan kevesebb húst eszik. Ennek az aránya azonban hazánkban és a régióban alig a fele a Nyugat Európai arányokhoz képest.