Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A húsvéti hagyományok megtartása fontos a magyarok többsége számára. Jellemzően családi, rokoni körben, otthon töltik ezt az ünnepet, és csak igen elenyésző (csupán 6%) azok száma, akik ezekben a napokban elutaznak - mutat rá a PICK megbízásából, március elején készült kutatás, amiből az is kitűnik, hogy a fogyasztók zöme számára a húsvét kulináris ünnep is, ami a közös étkezésekkel jár együtt. A megkérdezettek közül a húsvétot megünneplők 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ekkor a hagyományos ételeket fogyasztják (sonka, tojás, torma, fonott kalács), az asztalról szinte sehol sem hiányozhat az alkalomra készített sonka. Ennél jóval kevesebben, de vannak olyanok is (22%), akik ilyenkor is szívesen újítanak, kísérleteznek, izgalmasabbá téve a húsvéti menüt. Az elvárásoknak megfelelő sonka beszerzése azonban a megkérdezettek közel felének (48%) komoly kihívást jelent. A nők körében főleg, mert a felmérés rámutat arra a tényre is, hogy az ünnepi sonka megvásárlása a családon belül alapvetően rájuk hárul.
Ennek a rizikónak a csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon, 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi és 29 százalékuknak a sonka kinézete is sokat nyom a latba. Közel harmaduk (29%) kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, melyek pl. hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek. Az örvendetes tény a kutatás adatai alapján, hogy a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben külön meglepő. Ez azt is magában rejti, hogy ünnepekkor kiemelten fontos számukra, hogy a menü ne okozzon csalódást, így az ismeretlen gyártótól származó, sok esetben olcsóbb, de kevésbé jó minőségű sonkákat a többség nem szívesen, vagy semmiképpen sem veszi meg. A többség tehát ragaszkodik a jól bevált, megbízható márkához, kevesebben vannak (16%), akik a rizikó ellenére szeretnek kísérletezgetni a különféle húsvéti sonkák között.
A húsvéti menü generációktól függetlenül elképzelhetetlen a tradicionális húsvéti sonka nélkül a legtöbb magyar családban. Épp ezért érdemes ügyelni arra, hogy a lehető legjobb minőségű terméket tegyük az asztalra. Ebben segítség lehet az is, ha a fogyasztó az általa ismert és bevált márkát választja, ami garanciát jelent arra is, hogy valóban azt az ízélményt kapja az ünnepekkor is, amit a leginkább kedvel és elvár - emelte ki a kutatás eredményeit megerősítve Szabó-Spanyol Henriett senior brand manager, a PICK részéről. Az óvatosság és a nehéz döntéshozatal tökéletesen érthető, mert a megkérdezettek 68 százaléka járt már pórul azzal, hogy nem megfelelő terméket vitt haza, ami az ünneplésre rányomta a bélyegét.
A leggyakoribb rossz tapasztalatokat a túl zsíros sonka (30%), a nem megfelelő íz és fűszerezés (28%), a száraz és rágós végeredmény (23%), illetve a túl sós íz (19%) okozta, valamint az, hogy a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10%). Abban megoszlik a válaszadók véleménye, hogy mennyit akarnak bajlódni a sonka elkészítésével. Azok vannak némileg többen (28%), akik biztosra mennek és előnyben részesítik a könnyen elkészíthető füstölt árukat. Számukra az a legmegfelelőbb, ha könnyen, egyszerűen, külön fűszerezés és áztatás nélkül tehetik a főtt sonkát az asztalra. A válaszadók 24 százaléka ellenben nem sajnálja az időt arra, hogy a saját szája íze szerinti sonkával lepje meg a családot.