Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Új rendelet lép hatályba március 23-án a mezőgazdasági vegyszerek és üzemanyagok mezőgazdasági vontatóval, vagy lassú járművel - 40 km/órát meg nem haladó sebességgel - vontatott pótkocsin történő közúti szállításáról, a szállításoknál használt szállító egységre és annak személyzetére vonatkozó új előírásokról.
Mezőgazdasági vegyszert, üzemanyagot csak olyan módon lehetett és lehet jelenleg is szállítani, hogy az a környezetet ne veszélyeztesse. Ezt elfogadva, de az agrártermelők, különösen az őstermelők és családi gazdálkodók korlátozott műszaki lehetőségeit és egyéb szakmai szempontjait ismerve, a jogszabály-előkészítés során nem támogatta a Magyar Agrárkamara a további szigorításokat.
Az egyeztetések eredményesek voltak több területen is, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium konstruktívan fogadta a javaslatokat. Így elvetették azt a szigorítást, ami a folyékony műtrágya és üzemanyag szállítására szolgáló tartányok három évenkénti hatósági vizsgálatát írta volna elő. Maradt az eddig is alkalmazott hatévenkénti felülvizsgálati kötelezettség. Nem szigorodott a vegyszer és üzemanyag szállítást végző jármű vezetőjének szakképesítésére vonatkozó előírás sem. Mezőgazdasági vegyszer és üzemanyag belföldi közúti szállításánál - 40 km/órát meg nem haladó sebességgel - szállítóegység vezetője az lehet, aki az ilyen anyagok szállításával kapcsolatos szabályokból a közlekedési hatóságnál vizsgát tett, vagy a veszélyes áruk szállítására vonatkozó speciális ADR vizsgabizonyítvánnyal rendelkezik. Vagyis mindkét bizonyítvány alkalmas a közúti közlekedésben való részvételre, nemcsak az ADR bizonyítvány.
A kamarai tárgyalások fontos eredménye, a kisebb gazdaságok szakemberei számára, hogy akik még nem rendelkeznek a szállításhoz szükséges szakképesítéssel, azok azt 2011. december 31-ig megszerezhetik. Ez lényegében jogszabályba foglalt türelmi időt jelent: ez alatt az idő alatt úgy végezhetik a gazdálkodást, hogy a szállítóegység vezetőjét a szakképesítés hiánya miatt nem büntetik a hatóságok. A képzési lehetőségekről a területileg illetékes megyei agrárkamarák tudnak felvilágosítást nyújtani.
A korábbi évek közúti ellenőrzései során gondot okozott az is, hogy volt olyan termelő, aki a műtrágya, növényvédő szer, vagy üzemanyag szállítása során túllépte a rendeletben meghatározott szállítási távolságot. Csak azért, mert így tudta megközelíteni földjeit, telephelyét. A mostani változással viszont megszűnt a vegyszerek és üzemanyagok gazdálkodási, saját célra történő szállítási távolságának korlátozása. A rendelet szerinti 50 kilométeres távolsági korlát előírása kizárólag szolgáltatás keretében végzett szállításra vonatkozik, amennyiben az mezőgazdasági vontatóval, vagy lassú járművel történik.
Nem változtak azok a szigorú előírások, amelyek az üzemanyag, vagy folyékony műtrágya szállítására használt tartány befogadóképességére - amely legfeljebb 6500 liter lehet -, továbbá a veszélyes áruk szállítására, szállítás közbeni csomagolására, jelölésére vonatkoznak. Be kell tartani a szállítással kapcsolatos műszaki, tűz-és érintésvédelmi előírásokat, és tilos mezőgazdasági vegyszert, üzemanyagot élelmiszerekkel és takarmányozás célját szolgáló terményekkel együtt szállítani!- figyelmeztet a Magyar Agrárkamara.