Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Rába mezőgazdasági jelenléte nem szűnt meg, mivel beszállítóként továbbra is megtalálhatóak a gyár termékei a különböző mezőgazdasági gépgyártóknál (például Claas, John Deere) - közölte az agrárszektor.hu-val a Rába csoport. Az egyes nagyobb gépgyártóknál futóművekkel, alkatrészekkel, ülésvázakkal jelenik meg a csoport. Érdekesség, hogy ülésalkatrész-beszállítási jogot nyertek a Suzuki új modelljébe, a Vitarába is.
Ugyanakkor a gyár számára az orosz piac nehézségei és a mezőgazdasági szegmens gyengélkedése kihívást jelentett az utóbbi időszakban. Ez különösen a futómű-üzletágat érintette, ám ezt új termékek bevezetésével ellensúlyozták. A Rába Futómű Kft. egyébként is a Rába zászlóshajója, ugyanis a vállalatcsoport értékesítési árbevételének közel 50%-át ez az üzletág adja. Három fő szegmensben van jelen: a mezőgazdasági, azoff-road és a busz futóművek piacán.
Termék- és üzletfejlesztéssel a Rába csoport bővítette kapcsolatát a Claas franciaországi gyárával is. A két gyártó közötti együttműködés közel 21 éves múlttal bír. Tavaly januárban a Claas az innovációs kategóriában "Az év beszállítója díjat" adományozta a Rábának. A magyar gyártó a Claas németországi gyárának komplett futóművet fejlesztett ki a Claas Xerion típusú erőgéphez. A közelmúltban a Claas franciaországi gyárából pedig újabb megrendelést kaptak. Ez az együttműködés egy öt éves időszakot jelent, amelybent egy közös fejlesztésű osztómű gyártása zajlik majd. Ezt a Claas a gyapotszedő gépekbe építi majd be.
A magyar gyár a John Deere-től 2014-ben "key" (kulcs), vagyis átlagon felüli beszállítói minősítést kapott, és ezt megőrizték 2015-ben is. A key minősítés előtt a Rába csoport hol "elfogadott", hol "feltételesen elfogadott" minősítést szerzett.
A Rába a John Deere új gumihevederes traktorához futóművet fejlesztett ki. A futóművel kapcsolatos garanciális igények és reklamációk jelentősen csökkentek. Például 2012-ben, amikor még a régi 578.11 típusú futóművek voltak, 36 reklamáció érkezett (ebből 19-et fogadott el a gyár). A 2014-es évben a "Scraper" néven ismert, 578.23 típusszámúra már csak öt reklamáció érkezett. A cél természetesen a nulla hibaszázalék - hangsúlyozzák a Rába csoportnál.
Legnagyobb futóművük (2,7t) a világ egyik legnagyobb méretű és teljesítményű gumihevederes traktorának hajtásáról és kormányzásáról gondoskodik (John Deere Scraper). A járművet és annak futóművét a nagyméretű farmgazdaságoknál előforduló, legnehezebb mezőgazdasági munkákra tervezték. Ilyen jellegű traktort Európában nem igazán alkalmaznak, hanem az inkább Amerikában terjedt el.
A mezőgazdasági gépgyártók mellett a Magyar Honvédség is a gyár vevői között szerepel. A katonai beszállítás a 2003-ban aláírt szállítási keretszerződésben szereplő öt terepjáróosztály járműveit érinti. A speciális katonai felhasználásra szánt Rába H típusú járműcsaládot több mint egy évtized alatt fejlesztették ki. A járművek vasúton, repülőgépen és hajón is szállíthatók, felderítés elleni védelemmel rendelkeznek, opcióként pedig páncélvédelemmel is elláthatók.
A gyártó csoport bevételeinek nagy része ugyanakkor exportértékesítésből származik. A nemzetközi értékesítések súlyát jelzi, hogy a 46 milliárdos tavalyi árbevételből csak 17,8 milliárd forint származott a belföldi piacról, míg több mint 28 milliárd forintot az export tett ki. A Rába jelen van a három stratégiai régióban (FÁK, USA, EU), de például Japánban is.
A Rába üzemi eredménye az elmúlt évben meghaladta a két milliárd forintot, miközben jelentősen csökkent a hitelállomány. Ennek értéke elérte az elmúlt évtized legalacsonyabb szintjét, mintegy 3,4 milliárd forintot, és ez 5,2 milliárd forinttal alacsonyabb, mint azt ezt megelőző bázisidőszaki hitelállomány volt.