2024. december 25. szerda Karácsony, Eugénia

A CLAAS keskeny nyomtávú NEXOS traktorainak újabb generációja (x)

agrarszektor.hu
2016. év végén mutatta be a CLAAS a különleges használatra, például kertekbe, gyümölcsösökbe vagy akár kommunális felhasználásra készült kicsi, fordulékony NEXOS traktorainak új generációját, melyek erős motorral rendelkeznek, és a gépkezelőnek megfelelő kényelmet kínálnak használat közben. A nagyteljesítményű motor, a kompakt méret és a fordulékonyság mellett az új modellek a front- és hátsó függesztésű eszközökhöz, új meghajtási variációhoz, és az optimális kabinkomforthoz kínált részletekkel tűnnek ki.

Nagy teljesítményű motorok

Az új NEXOS generáció 14 különböző traktormodellt foglal magába, melyeket egymástól teljesítményük és befoglaló méreteik különböztetik meg. Minden új traktort négyhengeres FTP (Fiat Power Train) motorral szerelik, mely sima futást és nagy húzóerőt biztosít, alacsony zaj- és vibrációs szint mellett. Az elérhető motorok teljesítménye 75-112 lóerő, illetve maximum 103 lóerő a NEXOS VE modellnél, melyeket a különösen keskeny szőlősorok közé ajánlunk. A 250 VL és 250 F topmodelleknél, CLAAS POWER MANAGEMENT funkcióval, a TLT-hajtást igénylő munkákban és szállításkor az alap teljesítményen felül akár 9 lóerő többletteljesítmény (Boost), és maximális 440 Nm-es nyomaték is elérhető. Ez az új NEXOS sorozatot az előző modellsorozatnál 10 százalékkal nagyobb teljesítményűvé teszi.

FPT-4-hengeres motor

Fordulatszám állítás gombnyomásra

Az elektronikus Common-Rail befecskendezéssel a NEXOS szériatartozéka lett a motorfordulatszám-memóriamodul, és egy másodlagos memóriamodul pedig opcionálisan rendelhető. A motorfordulatszám pontos utánállítása gombnyomással lehetséges. A TLT-hajtást igénylő munkáknál így minden pillanatban a megfelelő motorfordulatszám és ezzel nagy teljesítmény áll rendelkezésre. Ráadásul az új motorok hosszabb, az eddigi 500 üzemóra helyett 600 üzemórás szervizintervallumokat tesznek lehetővé.

NEXOS motorteljesítmények

* ECE R 120 szerint
** CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT): Kiegészítő motorteljesítmény (Boost) a CLAAS traktoroknál, melyek a lentebb meghatározott alkalmazási körülményekhez elérhetők.

Optimális kipufogógáz-kezelési technológia kedvező méreteknél


A NEXOS változatok méretei 1 méteres szélességgel kezdődnek a VE, szűk sorok közé ajánlott modellnél. A szélesebb szőlősorokhoz az 1,45 méter széles VL modelleket, míg gyümölcsösbe az 1,45 méter széles F modelleket ajánljuk. A különböző modellek motorjai a kompakt méretek ellenére a legmodernebb kipufogógáz kezelési technológiákkal, mint a dízelrészecske szűrő, dízeloxidációs katalizátor, és külső, hűtött füstgázgáz-visszavezetéssel vannak ellátva, így megfelelnek az EU-s IIIb (Tier 4i) károsanyag-kibocsájtási normáknak.

"Darázsderék"-konstrukció a nagyobb fordulékonyságért

Az első tengely előtt és mögött minden új modellen látható a karakteres törés, az úgynevezett "darázsderék", mely a CLAAS nagytraktorainál már ismert és elismert. Ez a fordulás során nagyobb ráhatást tesz lehetővé, mivel a fordulási sugár egyértelműen kedvezőbb lesz. A 88 milliméterrel rövidebb frontfüggesztés és az 50 milliméterrel nagyobb keréktáv a traktort még fordulékonyabbá teszik, így biztosítva a maximális nyomtartást. Az opcionálisan rendelhető összkerék-meghajtás szögállás-szenzorral, amely például tábla végi fordulónál egy bizonyos kormányzási szög fölött a négykerék-meghajtást automatikusan kikapcsolja, különösen nagy fordulékonyságot jelent az új NEXOS traktoroknál.

"darázsderék" / kedvezőbb fordulási sugár

A gépkezelő nagyobb kényelme

Több helyet és nagyobb komfortérzetet biztosítanak az egyértelműen laposabb hajtómű-ház, az opcionálisan elrendezett kiszolgáló elemek, és egy digitális színes kijelző a műszerfalon. Ezen kívül a hátsó kábelcsatornán kívül a NEXOS traktorokon most szériatartozékként elöl is található kábelcsatorna, így a front adaptereket saját vezérléssel akár csukott kabinablaknál is vezérelhető. A NEXOS F rakodóváltozatban is elérhető.

Új hajtómű variációk


Új hajtóműváltozat is elérhető, amelynél a mechanikus erőátvitel 24 előre- és hátrameneti fokozatát REVERSHIFT elektronikus irányváltóval kombinálták. Ez elektronikusan vezérelt, különösen kopásálló lamellás tengelykapcsolóval dolgozik. A NEXOS öt elérhető hajtóműváltozatához a továbbiakban a topfelszereltségben a 24 V / 12 R meghajtás is hozzátartozik REVERSHIFT és TWINSHIFT (két terhelés alatt kapcsolható fokozat) váltókkal.

NEXOS hajtóművariációk


Új megoldások a frontfüggesztésnél

Az új frontfüggesztés is sok részletmegoldást kínál a nagyobb rugalmasság érdekében. Így minden modellnél rendelhető kihelyezett kör, illetve szabad visszafolyó ág. Alternatívaként a hagyományos 1000 fordulat/perc kardánhajtáshoz az új NEXOS traktoroknál a egy 540 ECO 1/perc fordulatszámú TLT is rendelkezésre áll.

Hidraulika minden eshetőségre


Az új NEXOS két hidraulikateljesítménnyel érhető el. Egy hidraulikaszivattyú 60 liter/perc szállítási teljesítménnyel minden hidraulikus eszközt kiszolgál. A nagyobb hidraulikateljesítményt igénylő munkákhoz egy külön a hátsó függesztést ellátó 27 liter/perc teljesítményű szivattyú is rendelkezésre áll.

Összesen négy mechanikus kihelyezett kör érhető el, illetve szükség esetén 4 elektrohidaulikus kört is alkalmazhatunk: két kört keresztkapcsolóról, kettőt pedig billentyűkről, melyek mindegyike mennyiségszabályozható, a billentyűsök pedig időzíthetők is.

kiegészítő hidraulkacsatlakozók


3,5 tonnás súlykorlát is lehetséges


Bizonyos országokban, hogy a NEXOS személyautó jogosítvánnyal is vezethető legyen, rendelhető a traktor 3,5 tonnás megengedett legnagyobb össztömeggel. Ennek leginkább a kommunális felhasználásnál van jelentősége.

Ha bővebben szeretne ezekről a kompakt, de erős traktorokról tájékozódni, látogasson el 2017. január 25-28. között a Hungexpo D pavilonjába, az AXIÁL standra!

(x)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Legyen Ön is EARLY BIRD!
EZT OLVASTAD MÁR?