Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
2022 márciusában a Krone és a Lemken bejelentették, hogy egy szántóföldi robot közös fejlesztésébe kezdtek. Ezt a robotot aztán az idei évben május 19-én, csütörtökön mutatták be először a nyilvánosságnak. A munkagépgyártók a projektre magyarázatul közölték, hogy számításaik szerint Németországban a gazdaságok száma az elmúlt 15 évben megfeleződött - írta meg a Future Farming. Ez viszont azt jelenti, hogy a gazdaságok területe megduplázódott, vagyis olyan gépekre lesz szükség, amelyek ezeken a megnövekedett birtokonon is tudnak dolgozni, akár emberi beavatkozás, vagy felügyelet nélkül.
Az eredmény az úgynevezett VTE szántóföldi robot lett, ahol a VTE a "Verfahrenstechnischen Einheit", vagyis az "eljárási/feldolgozási egység" rövidítését jelenti. Ez egyelőre egy koncepciómodell, de a gyártók várakozásai szerint 2023-ra már öt kész modellel fognak rendelkezni, és 2025-ben már ténylegesen piacra is léphetnek az új robottal. Az új autonóm egységek várható gyártási száma azonban egyelőre nem ismert.
A Krone és Lemken mérnökeiből álló projektcsapat hivatalosan 2017-ben kezdte meg a munkát, a legnagyobb titoktartás mellett. A csapat 20 főből áll, és jelenleg gyártók két koncepciómodellel rendelkeznek. A projekt célja szerint a végleges VTE robotnak olyan feladatokat kellene önállóan elvégeznie, mint például a kaszálás, a gereblyézés, a tarlóhántás, a szántás, a forgóboronálás vagy a vetés.
A robot egy MTU négyhengeres motorral rendelkezik, amely 230 lóerő teljesítmény leadására képes, és ez látja el energiával mindkét tengelyt és a teljesítményleadó tengelyt is. A robot súlya közel 8 tonna, és négy 650/65 R38 Trelleborg IF gumiabronccsal van felszerelve. A robot legfeljebb 20 km/h-s sebességgel lesz képes haladni, és négykerék-meghajtással, valamint négykerék-kormányzással is rendelkezni fog. A gyártók jelezték, hogy a dízelmotor a jövőben akkumulátorcsomaggal vagy hidrogénmotorral is helyettesíthető lesz.
Az autonóm jármű emellett számos érzékelővel is rendelkezik, amelyek a munkafolyamatokat figyelik, valamint kamerákkal, amelyek a környezetet tartják szemmel. Mivel a járművet kizárólag szántóföldi közlekedésre fejlesztették ki, nincs felszerelve légnyomáscserélő rendszerrel. A gyártók szerint a robotokat - a fejlesztés jelen állása szerint - még teherautóval kell a telephelyről a földekre szállítani.
(Címlapkép forrása: Future Farming)