Új piacokat hódítanak meg a magyar élelmiszerek: sokan csaphatnak le rájuk

Új piacokat hódítanak meg a magyar élelmiszerek: sokan csaphatnak le rájuk

agrarszektor.hu
Négy helyszínből álló, a Balkán-félszigetet megcélzó eseménysorozatot szervezett az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program. A szeptember 11-én indult és a múlt hét végén zárult üzletember találkozók elsődleges célja, hogy az exportpiacot kereső hazai élelmiszergyártók bemutathassák termékeiket a külföldi disztribútoroknak, és a tárgyalásokból aztán konkrét üzleti megállapodások is születhessenek. Az elmúlt három hétben Szófiában, Belgrádban, Szkopjében és Bukarestben rendezett találkozók jóvoltából a jövőben többek között hazai fagyasztott termékek, kézműves sörök, egészséges édességek, magolajok, üdítők és szörpök is bekerülhetnek a helyi élelmiszerláncok kínálatába.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Bulgária fővárosa, Szófia adott otthont a magyar élelmiszerexport fejlesztését célzó balkáni eseménysorozat első állomásának, 2024. szeptember 11-12-én. Az üzleti találkozóra kilenc hazai élelmiszergyártó utazott ki, hogy ott többek között magolajokat, gluténmentes termékeket, kekszeket, üdítőket, szörpöket, illetve nyúlhúst és gyorsfagyasztott termékeket ajánljon az érdeklődő disztribútorok figyelmébe. A termékbemutatókat megelőző piacismereti napon Zemniczky Nándor külgazdasági attasé, Dr. Rossen Tkatchenko a Magyar-Bolgár Gazdasági Kamara elnöke, továbbá Kristian Karailiev, a Fornetti Bulgaria logisztikai vezetője tartottak előadást a helyi kereskedelmi környezetről, logisztikáról, valamint a piac aktualitásairól. Ezt követően a cégek közösen ellátogattak a Fantastico bolgár üzletláncba, továbbá a Kaufland és a Billa helyi egységeibe - írja az AMC közlemény. 

EZ IS ÉRDEKELHET

A programsorozat néhány nappal később Szerbia fővárosában, Belgrádban folytatódott, ahol a magyar élelmiszeripari vállalatok az Agrármarketing Centrum és Magyarország belgrádi nagykövetsége által szervezett magyar-szerb élelmiszeripari B2B eseményen mutatkoztak be. A megnyitón beszédet mondott Magyar József, Magyarország belgrádi nagykövete. A magyar élelmiszerek régóta ismertek és kedveltek a szerb fogyasztók körében, amelyet az is jól mutat, hogy az Európai Unión kívüli országok közül a magyar élelmiszerek második legnagyobb felvevője a szerb piac. Az eseményen tizennégy magyar élelmiszergyártó képviselője mutatkozott be számos innovatív termékkel. A palettán szerepeltek többek között funkcionális, mentes élelmiszerek, magas minőségű, egészséges édességek, panírozott termékek, valamint borok. A nagy sikerű találkozón mintegy ötven helyi beszerző vett részt.

A találkozó-sorozat következő állomása Észak-Macedónia fővárosa, Szkopje volt, ahol nyolc magyar cég folytatott üzleti tárgyalásokat mintegy negyven disztribútorral. A feltörekvő macedón és koszovói piac óriási lehetőséget jelenthet a magyar élelmiszergyártóknak. Az eseményen felszólalt Klein András nagykövet. Harasztia Szandra, Magyarország szkopjei külgazdasági attaséja az ország gazdasági helyzetéről, Kerékgyártó Áron Magyarország pristiniai külgazdasági attaséja a koszovói élelmiszeripari szektorról, Vasko Ristovski, az Észak-Macedón Gazdasági Kamara igazgatója pedig a hazai piacról tartott előadást.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?