Közel félmilliárd forintot költenének a magyar tej marketingkampányára

agrarszektor.hu
Stabil növekedést mutat a szarvasmarha-ágazat az elmúlt években - közölte Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter. A szektor a tavalyi 244 milliárd forintos kibocsátásával a teljes mezőgazdasági termelés 10,2 százalékát adta és az állomány elérte a 2000. évi szintet. Emellett 2015-től az új Közös Agrárpolitika forrásainak egyik első számú kedvezményezettje a szarvasmarha-ágazat lesz. A miniszter a tej és sajttermelés népszerűsítéséért több százmilliós marketingkampányt indítana.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Töretlen a szarvasmarha-ágazat növekedése az utóbbi években és a szektor tavaly 244 milliárd forintos kibocsátást ért el, amely a teljes mezőgazdasági termelés 10,2 százalékát adta. A 802 ezer állatot számláló állomány elérte a 2000.évi szintet, a magyartarka tehén állománya pedig jelenleg meghaladja a 29 700 állatot - írja az MTI.

A miniszter emlékeztetett: 2015-től az új Közös Agrárpolitika forrásainak egyik első számú kedvezményezettje a szarvasmarha-ágazat lesz. A tejhasznú tehenek támogatására csaknem 21 milliárd forint jut, míg a húshasznú anyatehenekre kifizethető forrás 10,8 milliárd forint. A hízott bika támogatásra fordítható keret 1,4 milliárd forint.

Fazekas Sándor szerint a tejtermelés kibocsátása is nőtt, így tavaly 61 százalékkal haladta meg a 2010. évit. Mivel idén április elsején megszűnt az európai uniós tejkvótarendszer, a tárca bevezette a diszkriminatív árképzés tilalmát, így a hazai és külföldi termékek esetében a kereskedőknek azonos árképzési módszereket kell alkalmazniuk. Emellett a tejtermelők felvásárlókkal szembeni függetlensége miatt a minisztérium erősítette a közvetlen termelői értékesítést.

A miniszter úgy véli, hogy kiemelten fontos a magas feldolgozottságú tejtermékek értékesítése, ezért 2012 óta folyamatosak az egyeztetések a kereskedelmi láncokkal. A magyar tejet népszerűsítő marketingkampányra pedig idén 420 millió forint áll rendelkezésre. Emellett az állatgyógyászati költségek támogatása is folytatódik. A miniszter szerint ezenkívül az áfacsökkentés is hozzájárult az ágazat sikerességéhez és fehérítéséhez.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?