Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A BTT rendkívüli elnökségi ülése a közelmúltban több olyan felvetést is megfogalmazott, amelyekkel kapcsolatban változtatásokra lenne szükség a madárinfluenza miatti állami kártalanítási eljárásokban. A terméktanács sürgetésének eredményeként a napokban megjelent az a rendeletmódosítás, amely a meghiúsult kihelyezések miatt 100%-os állami kártalanítást tesz lehetővé a keltetőüzemek számára - olvasható a BTT oldalán.
A terméktanács a károsultak további jelzéseiről a közelmúltban levélben tájékoztatta az Agrárminisztériumot. Ebben többek között a hosszadalmas ügyintézési idő miatt felvetette, hogy a hatóságok a kártérítéseknél miért a káresemény időpontjában rendelkezésre álló forgalmi értékékkel kalkulálnak, és ehelyett miért nem a káresemény időszakára jellemző adatsort veszik figyelembe. A BTT szorgalmazta azt is, hogy a madárinfluenza miatti preventív leöléseknél a forgalmi érték 100%-át térítsék meg, ha nincs kártalanításra kizáró ok. Emellett sürgette azt is, hogy a szervezet telepauditáló rendszerében kiválóan megfelelt minősítésű telepeken termelő gazdálkodók 30%-os többletkártérítést kapjanak, vagyis a megfelelt telepek 25%-os kompenzációján felül a hatóság ítélje meg a kiváló státusért járó plusz 5%-ot is.
A napokban az agrártárca a felmerült kérdésekben kialakította álláspontját, amelyről válaszlevélben tájékoztatta a BTT-t. A minisztérium álláspontja szerint a meglévő eljárásrend csak a kéresemény időpontjában meglévő kártalanítási érték használatára nyújt lehetőséget, ezért az eljárásokban később megadott számok figyelembevételére nincs lehetőség. A preventív leölésekkel kapcsolatban a tárca úgy foglalt állást, hogy a kártalanítási rendszer nem tesz különbséget abban, hogy a járványügyi intézkedéseket tényleges betegség megállapítása miatt vagy megelőzési céllal kell végrehajtani, így a kompenzáció módja is egységes. A telepauditálásoknál pedig a minisztérium úgy ítéli meg, hogy az 5%-os pluszkártalanítás feltételeit a dokumentumellenőrzések megtörténte nem elégíti ki, hanem ahhoz a legutóbbi szemle alapján szerzett kiváló, kiemelkedő minősítésre van szükség.