Határozott fellépés kell az illegális borimporttal szemben

agrarszektor.hu
A magyar bort nem elég megtermelni, hanem azt el is kell adni. Ennek mikéntje volt a központi kérdés a Soproni Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. által tizenegyedszer megrendezett bormarketing konferencián.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A magyar bor népszerűsítésére szolgáló bormarketing alap körül az elmúlt időszakban nagy viták bontakoztak ki. dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója elmondta, hogy a borászok által befizett összegből eddig 344 millió forintot utaltak ki, s 200 millió forint még várakozik. Eddig 100 millió forintba került a Magyar bor mindenkor kampány, s mintegy 90 millió forintot költöttek a Borszerdákra, 60 milliót fröccs népszerűsítésére  - írja a vasnepe.hu.

A december 1-én megalakult új Bormarketing Bizottság feladata lesz az alap felhasználásával kapcsolatos további döntések előkészítése, melyhez az irányt azon akcióterv adja majd, amelyet még az idén elfogad a testület.

Hazánkban kritikus méretűre, 60 ezer hektárra esett vissza a szőlőtermő terület, miközben kiváló területek hevernek parlagon - mondta el Tiffán Zsolt, a parlament szőlészeti és borászati albizottságának elnöke. Véleménye szerint csökkenteni kellene az adminsztrációt, s el kell érni azt, hogy az illetékesek a borosgazdákat felnőttnek tekintsék. Határozott fellépést sürgetett az illegális borimporttal szemben, a magyar bort pedig itthon is meg tudnánk inni, ezért idehaza kell azt kedveltté tenni.

Jásdi István csopaki borász elmondta, hogy 2004 óta mintegy 100 milliárd forintnyi uniós és hazai forrás áramlott az ágazatba. Ennek ellenére nem alakultak ki az Ausztriára is jellemző minőségorientált kisvállalkozások, amelyek minőségi turizmust is generálnak. Nem jött létre a minőségi arculatot erősítő borvidékek halózata sem. Ma mintegy száz termelő emelkedik ki, akik a terület 3 százalékán tevékenykednek.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?