Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Panyi Miklós szerint a borászati ágazatban kiváló szakemberek dolgoznak, akikben „pezseg a tenni vágyás”. Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt másfél évtizedben támogatták a szerkezet-átalakítást, a borászati, valamint az innovációt célzó beruházásokat, aminek célja a legújabb technológiák alkalmazásának elősegítése, új piacok, fogyasztók elérése és a hatékonyság növelése.
Panyi Miklós beszélt arról is, hogy a pezsgőágazat jövője, állapota nem csak a benne élőket, az azzal közvetlenül foglalkozókat érinti, hanem kihatással van a magyar vidékre, a gazdaságra, vendéglátásra, turizmusra, hatással van a helyi közösség állapotára, egyben az országimázsra is.
Az államtitkár kitért arra is, hogy Magyarországon az utóbbi időszakban fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés, mert a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak, és egyre több borászat indult el „a buborékok irányába”. Nagy kihívásnak nevezte a megfelelést a globális trendeknek és a helyi elvárásoknak, a kitörési pontok keresését, az innovációt, az alkalmazkodást az olykor drámai változásokhoz, ezért véleménye szerint csak az értékes, erős márkák képesek megállni a helyüket.
Frittmann János, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke közölte, hogy évente 200 ezer hektoliter pezsgőt állítanak elő Magyarországon, amely ezzel a világ 10-11. legnagyobb pezsgőgyártója. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a pezsgő piaca dinamikusan fejlődik, ugyanakkor a folyamatos innováció elkerülhetetlen a gyorsan változó fogyasztói igények miatt.
A piac diktál, nem a borászoknak kell megmondani, mit szeretne inni a fogyasztó
- fogalmazott Frittmann János.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte: a vásárlók elsősorban íz, márka és ár alapján választanak pezsgőt, amit a fiatalok is rendszeresen fogyasztanak. Egy globális kutatás alapján az emberek már nem csak különleges alkalmakkor, hanem a hétköznapokban, ételekhez párosítva is fogyasztják azt. A koktélkultúra felfutása és az új típusok kipróbálása fokozza a pezsgőfogyasztást - mondta.