Március 19-én jön a tavasz meghatározó agráreseménye: Agrárium 2025
A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.
Kistermelők, őstermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
A "Negro nem illeszkedik a Mondelez azon stratégiájába, amely szerint a vállalat regionális és globális kulcsmárkáira fókuszál - közölte Kertész Péter, a Mondelez Hungária Kft. és a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója. Mindazonáltal szerinte a Negro fontos és szeretett helyi márka marad, és potenciált jelenthet olyan vállalkozás számára, amely prioritást tud adni a márkának és megadhatja számára a szükséges fókuszt, erőforrásokat".
Csökkent a márka forgalma
A közelmúlt stabilitásától eltekintve a márka forgalma csökkenésben volt az elmúlt években, és a jövőbe tekintve nem látják növekedési potenciálját a Mondelez portfóliójában. Vannak érdeklődők a Negro márka és a győri üzem iránt, de az értékesítési folyamat még nem indult el, jelenleg egy belső értékesítési csapat felállítása van folyamatban. A potenciális vevők nevét sem most, sem a tárgyalások későbbi szakaszában nem hozzák nyilvánosságra, ahogy azt sem, hogy mekkora összegben szeretnék értékesíteni a márkát a gyárral együtt.
A Mondelez International hosszútávú a versenyképesség fenntartása és a növekedés érdekében úgynevezett kulcsmárkáinak gyártására koncentrál majd. A tavaly bejelentett értékesítés következtében a szintén Győrben előállított Halls cukorkák gyártását áttelepítik a lengyelországi Skarbimierzbe az idei év második felében. A leendő lengyelországi gyár megfelelő földrajzi közelségben van azokhoz a piacokhoz, amelyeket kiszolgál majd.
Normál üzemmód
A győri gyár jelenleg is "normál üzemmódban" működik, az eladásnak nincs kihatása a termelésre. Kertész Péter tájékoztatása szerint a Halls cukorka áthelyezése miatt 17 munkahely szűnik meg, de "mindent megtesznek azért, hogy alternatív munkalehetőségeket keressenek munkavállalóik számára". Segíteni szeretnének abban, hogy felfrissítsék tudásukat, képességeiket, megvizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a székesfehérvári gyárban is tudnak-e biztosítani munkalehetőséget az érintett győri kollégák számára. Egy tanácsadó cég segítségével próbálják új munkalehetőséghez juttatni őket, emellett együttműködnek majd a helyi önkormányzattal is.
A Mondelez Hungaria Kft. a Mondelez International cégcsoport tagja. Magyarországon a Győr-Moson-Soproni megyeszékhelyen kívül Székesfehérváron rendelkeznek gyártó egységgel. A két telephelyen jelenleg összesen 645 ember dolgozik, ebből kilencven kölcsönzött munkaerő.
Győr és Székesfehérvár
Győrben a Negrót és a Halls cukorkákat gyártják, a székesfehérvári gyár portfóliójába pedig a Milka és a Cadbury kekszes csokoládék, valamint a Győri édes, az Albert, a Háztartási keksz, a Pilóta, a Vaníliás karika, a TUC-, a LU- és a Ritz-kekszek, illetve a Disko és a Zlate keksztermékek szerepelnek. Két utóbbit a cseh piacon értékesítik.
A Mondelez Hungaria Kft. a tavalyi értékesítési adatait üzleti titokra hivatkozva egyelőre nem közölte, de a korábbi beszámolók szerint nettó árbevétele 2014-ben 1,5 milliárd forinttal haladta meg a 2013. évi 35,4 milliárd forintot. Adózott eredménye viszont 65,5 millió fronttal volt kevesebb 2014-ben az azt megelőző évi 1,695 milliárd forinthoz képest. Csoport szinten 2014-ben 30 milliárd dollár (8664,9 milliárd forint) volt a nettó árbevétele az Amerikai Egyesült Államokban székelő, a világ több mint nyolcan országában jelenlévő vállalatnak.