Forró fürdő, hideg sör: amit egy átlagfogyasztó a napenergiától vár

agrarszektor.hu
Az amerikai SolarTech és a San Jose Állami Egyetem közösen végzett, fogyasztói szokásokat vizsgáló felméréséből kiderül, ahhoz, hogy a napenergia termelő berendezések a háztartások széles körében elterjedjenek, a gyártóknak részletesebb teljesítmény ismertetőkkel kell szolgálniuk, és a marketingre is jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetniük. De ami még fontosabb, a legtöbb fogyasztó inkább egy komplett berendezést, mint elemekből összeszerelhető, bonyolult rendszert szeretne kapni a pénzéért.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

San Jose State University által készített felmérés során a Szilícium-völgyben található Santa Clara megye lakóit kérdezték meg fogyasztói szokásaikról. Az ottani háztartásokról érdemes tudni, hogy jelentős részük már napenergiát hasznosít. A kutatás eredményeit egy iparági szakértők, közműcégek és egyéb állami szervek vezetői számára tartott konferencián ismertették néhány napja.

A felmérésben 163 személy vett részt, akik nagy része - hasonlóan a napenergia-hasznosításban élen járókhoz - 45-64 év közötti, 100 ezer dollárnál magasabb átlagkeresettel rendelkező, felsőfokú végzettséggel rendelkező személy volt.

Érdekes válaszok születtek

A válaszadók 83 százaléka, akik a későbbiekben szándékoznak napenergia hasznosító berendezést vásárolni, legalább 24 hónapot szánnak a döntés meghozatalára. 63 százalékuk azonban egyetlen helyi céget sem tudott megnevezni. Ami a napenergia rendszerekkel kapcsolatos fogyasztói percepciókat illeti, a válaszadók 88 százaléka környezetbarátnak, 82 százalékuk drágának, 39 százalékuk megbízhatónak, 11 százalékuk pedig megfizethetőnek véli azokat.

A felmérésből kiderült, önmagában az, hogy a napenergia megújuló energiának számít, és így nem káros a környezetre, nem jelent motivációt a vásárlók számára, a cégeknek sokkal inkább a megfizethetőséget, a hatékonyságot és a megbízhatóságot kell hangsúlyozniuk ahhoz, hogy a vásárlók minél előbb döntést hozzanak.

A kutatásban résztvevő SolarTech elnöke, Doug Pyne három fő csoportba sorolta a fogyasztók számára, a vásárlás előtti döntéshozatalban szerepet játszó tényezőket. Egyelőre úgy fest, hogy a finanszírozási kérdések nem szerepelnek az első helyen, azonban a felmérést készítők szerint, ahogy egyre szélesebb kör számára elérhetővé válnak a napenergia rendszerek, úgy válnak a pénzügyi szempontok egyre elsődlegesebbé.

A konferencián résztvevő szakértők szerint az állami, és iparágtól független civil szervezetek feladata lenne, hogy a napenergia megbízhatóságáról, és megfizethetőségéről tájékoztatást nyújtsanak a lakosság számára.

Emellett a marketingnek is óriási szerepe van a rendszerek elterjedésében. A környezetkímélő energiagazdálkodás atyja, a Rocky Mountain Institute vezetője, Amory Lovins szerint a legfontosabb üzenet a reklámban a "forró zuhany, hideg sör, és világos szoba" kell, hogy legyen - igaz ezt elsősorban az amerikai fogyasztókra értette a szakember.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?