Nagyot újított az amerikai gépgyártó: így teszik népszerűbbé a régebbi traktoraikat

Nagyot újított az amerikai gépgyártó: így teszik népszerűbbé a régebbi traktoraikat

agrarszektor.hu
A John Deere bejelentette, hogy fejlesztéseket eszközöltek az új 5R és 6M szériás traktoraik integrált technológiáján. A felhasználók mostantól úgy is használhatják majd az AutoTrac Automated Guidance System információit, hogy nem kell hozzá külön megvásárolniuk a kijelzőt.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az AutoTrac a GPS koordináták felhasználásával teszi lehetővé a traktorok kormányzás nélküli irányítását. A rendszer segít a traktorok kezelőinek abban, hogy minél precízebb fordulókat végezzenek kaszálás, műtrágyázás és egyéb mezei munkák során, írta meg a Future Farming. Ha az ember azt tervezi, hogy egy új John Deere egységet vásárol, vagy lízingel egyet, és szeretne hozzá AutoTrac rendszert, de aggódik a költségek vagy a rendszer bonyolultsága miatt, mondta Lyle McMillan, a cég marketing menedzsere.

A John Deere 5R és 6M traktorait már úgy is meg lehet rendelni, hogy automatikusan jár hozzájuk az AutoTrac vezetéstámogató rendszer, amelyet a pilótafülke A-oszlopán elhelyezett kijelzőn tekinthető meg. Onnantól kezdve, hogy a John Deere StarFire vevőegységét installálták a traktorra, aktiválták a rendszert és beállították azt, a gépek kezelői már gyakorolhatják is a kéz nélküli vezetést.

Lyle McMillan beszélt arról is, hogy a John Deere-nél tudják, hogy egy új, automata vezetési rendszer beszerelése esetén a beszerelés költsége és a használat egyszerűsége mind-mind olyan tényezők, amelyek komolyan közrejátszanak a gazdáknál a döntés meghozatalában. Azzal, hogy az AutoTrac rendszert az A-oszlop kijelzőjébe is beépítették, egyszerű és megfizethető lehetőséget adtak a gazdáknak arra, hogy kihasználják az automata vezérlés előnyeit anélkül, hogy egy külön eszközt kelljen vásárolniuk hozzá, mondta a szakember..

Ugyanakkor, ha valaki fejlettebb vezérlési lehetőségeket szeretne a traktorába, és nem veti el az olyan precíziós megoldásokat, mint a sorköz-tartás és a helyszíni feltérképezés, a lehetőség nyitva áll a további kijelzők megvásárlására

- mondta Lyle McMillan.

Az 5R traktorok számára elérhetővé vált újítások között szerepel a 16/16-os CommandQuad Automatic Transmission váltómű, amely a lehető leghatékonyabb üzemanyagfelhasználásra optimalizálja a rendszert. A II. kategóriájú kapcsolódásokkal mindenféle felszerelés könnyedén csatlakoztatható lesz a traktorhoz.

A John Deere mindemellett további gumiabroncs-opciókat bocsát az ügyfelei rendelkezésére, mint például a nagyméretű 540/65R38 vagy az 600/65R34 abroncsok. Ezek úgy teszik lehetővé a nagyobb terhelhetőséget, hogy közben kevésbé tömörítik össze a talajt a jármű alatt.

Az új 6M szériás traktorokhoz választható lesz a Johne Deere prémium végtelen fokozatú sebességváltója, az Infinitely Variable Transmission (IVT) rendszer, amely azok számára lehet különösen fontos, akik tökéletes uralmat szeretnének a jármű sebessége felett, vagy azoké, akik az automata sebességváltásra esküsznek. Az IVT rendszerhez hozzátartozik az AutoClutch funkció is, amely anélkül teszi lehetővé a jármű azonnali megfékezését és megállítását, hogy a kezelőnek használnia kellene a kuplungot.

A gyártó bejelentése szerint az új 5R-szériás modellek már most is megrendelhetőek, míg az új 6M sorozatú traktorok csak június végén válnak megrendelhetővé. A John Deere közleménye alapján arra lehet következtetni, hogy az újítások nem fogják érinteni a traktorok árait.

(Címlapkép forrása: John Deere)

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?