Általános tudnivalók az egyéni tervek elektronikus benyújtásához - 2022/2023 borpiaci év

Általános tudnivalók a szőlőültetvények szerkezetátalakításának és átállításának támogatásához kapcsolódó kérelmek (egyéni terv és kifizetési kérelem) elektronikus benyújtásához

1. A dokumentum célja

Jelen dokumentum célja a szőlőültetvények szerkezetátalakítási és átállítási támogatásához kapcsolódó egyéni terv és kifizetési kérelem elektronikus benyújtó felületének bemutatása a felhasználók részére. A dokumentum segítségével a felhasználók megismerhetik a kérelmek elektronikus bizonylatát. Jelen kézikönyvben a képek kizárólag a funkciók bemutatását szolgálják, az adatok nem valósak.

2. Fontos tudnivalók

A szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához igényelhető támogatásról szóló 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet szerinti egyéni tervet és kifizetési kérelmet, továbbá a szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához a 2017/2018-2019/2020 borpiaci években igényelhető támogatásról szóló 1/2018. (II. 1.) FM rendelet szerinti kifizetési kérelmet kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani a Magyar Államkincstár (Kincstár) által erre a célra rendszeresített – a www.mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon megtalálható – ügyfélkapus bejelentkezést követően elérhető elektronikus kitöltő felületen a benyújtásra rendelkezésre álló időszakban.

FIGYELEM! A benyújtásához nincsenek papír alapon rendszeresített nyomtatványok. A Kincstár a kérelmeket visszautasítja, amennyiben nem elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül nyújtották be!

Elektronikusan kérelmet csak azok az ügyfelek tudnak benyújtani:

  • akiket a Kincstár által vezetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben már nyilvántartásba vettek (ügyfél-azonosítóval rendelkeznek), továbbá,
  • akik rendelkeznek Ügyfélkapus hozzáféréssel (az ügyfélkapuról további információt https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ weboldalon talál).

Az első belépéskor meg kell adni az ügyfél-azonosítót. Az ügyfélkapuban megadott alapadatainak (születési név, hely, idő és anyja neve) meg kell egyeznie a Kincstárhoz benyújtott, nyilvántartásba vételi kérelemben megadott adatokkal. Eltérés esetén hibaüzenetet küldünk és az ügyintézési felületre nem lehet belépni! Ebben az esetben kérjük, telefonon vagy portálkérdés útján kérjen segítséget a Kincstár ügyfélszolgálatától a hiba elhárítása érdekében.

Felhívjuk a figyelmet továbbá arra, hogy a Kincstár által üzemeltetett elektronikus kérelemkitöltő felületen évente egyszer kötelező az ügyfél-nyilvántartási adatokat érintő adatellenőrzés. Az adatellenőrzés elvégzésének szükségességét az elektronikus kérelemkitöltő felületen a belépéskor megjelenő figyelmeztető üzenet jelzi. Amennyiben az ügyfél számára az éves ellenőrzés elvégzése szükségessé válik, akkor annak a felületen részletezett módon történő teljesítéséig kérelembenyújtás nem lehetséges, kizárólag az adatok helyesbíthetőek, javíthatóak és az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézhetőek. Az ellenőrzés elvégzése nélkül a kérelem benyújtása nem lehetséges.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az ügyfél-nyilvántartásba vételére, valamint a nyilvántartásba vett adatokra vonatkozó változás-bejelentési kötelezettségének teljesítésére az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vétel és változás bejelentés szabályairól szóló 58/2021.(VII. 21.) számú Kincstár Közlemény (amely elérhető a közlemény számára kattintva, vagy a következő elérési útvonalon: www.mvh.allamkincstar.gov.hu / Ügyfélnyilvántartás) rendelkezései irányadóak.

Amennyiben az ügyfél egyéni tervét, vagy kifizetési kérelmét nem saját maga, hanem képviselő útján kívánja benyújtani, úgy a meghatalmazott vagy elsődleges képviselő általi elektronikus úton való benyújtásának feltétele a meghatározott képviseleti forma előzetes bejelentése és annak a Kincstár általi nyilvántartásba vétele!

FONTOS, hogy soha ne halassza a kérelem benyújtását az utolsó pillanatra, tekintettel az internet kapcsolatban esetlegesen felmerülhető kimaradásokra! Kitöltés közben rendszeresen mentsen!

Az Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően javasoljuk a gyakori mentés alkalmazását, mivel az ügyfélkapu által alkalmazott időkorlát – 30 perc – következtében a rendszer automatikusan kiléptetheti a felhasználót. Az ilyen kiléptetés következtében a nem mentett adatok elvesznek!

A kérelmek kitöltését megelőzően az alábbi adatokra, dokumentumokra lesz szüksége:

1 Amennyiben saját nevében adja be a kérelmet:

  • ügyfél azonosító szám,
  • az egyéni terv, vagy a kifizetési kérelem kitöltő felületével kapcsolatos információkat tartalmazó felhasználói kézikönyv.

2 Amennyiben meghatalmazott útján kívánja a kérelmet beadni:

  • a meghatalmazó ügyfél-azonosító száma,
  • a meghatalmazott ügyfél-azonosító száma,
  • érvényes meghatalmazás,
  • az egyéni terv, vagy a kifizetési kérelem kitöltő felületével kapcsolatos információkat tartalmazó felhasználói kézikönyv.

A meghatalmazásra vonatkozóan az 58/2021. (VII. 21.) számú Kincstár Közlemény IV. fejezetének vonatkozó rendelkezései irányadóak.

További részletek az alábbi linken érhetők el: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/fooldal/-/journal_content/56/20182/12073122?refererPlid=20185&controlPanelCategory=current_site.content

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!