Kitöltési útmutató a VP3-14.1.4-22 kódszámú, Baromfi állatjóléti támogatás intézkedés elektronikus támogatási kérelem benyújtásához

Fontos tudnivalók

A Baromfi állatjóléti támogatás felhívás keretében 2022. évben támogatási kérelmet kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani, ügyfélkapun keresztül.

A támogatási kérelem benyújtására nyitva álló időszak: 2022. november 15. - 2022. december 15.

Fenti határidő jogvesztő, a 2022. december 15. napját követően benyújtott kérelem nem fogadható el.

A fenti időszakban benyújtott támogatási kérelmek kizárólag a 2022.10.16-tól 2023.10.15- ig tartó kötelezettség vállalási időszakra vonatkoznak!

A támogatási kérelem benyújtása nem kifizetési igény! A támogatás kifizetésének igényléséhez a kifizetési kérelem benyújtása szükséges, melyet a 2023. év egységes kérelem benyújtása során lehet majd megtenni!

Figyelem! A Pályázati Felhívás (a továbbiakban: Felhívás) szerint, amennyiben a fókuszterületre allokált keretösszeg kimerül, az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkársága (EMVA Irányító Hatóság, a továbbiakban: IH) a benyújtás lehetőségét felfüggesztheti vagy a Felhívást lezárhatja.

Az elektronikus benyújtásból fakadóan kérelmet csak azok az ügyfelek tudnak benyújtani:

  • akiket a Magyar Államkincstárnál (a továbbiakban: Kincstár) vezetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél nyilvántartási Rendszerben már nyilvántartásba vettek (ügyfélazonosítóval rendelkeznek) és
  • akik rendelkeznek Ügyfélkapus hozzáféréssel.

A Kincstár kérelemre induló eljárásaiban való részvétel feltétele, hogy az ügyfél legkésőbb a kérelem benyújtásával egyidejűleg kérelmezze nyilvántartásba vételét az ügyfél-nyilvántartási rendszerben.

A nyilvántartásba vétel iránti kérelem és az ahhoz kapcsolódó kiegészítő betétlapok, valamint az ügyfél-nyilvántartási rendszerben szereplő adatokban bekövetkezett változások bejelentésére a Támogatási törvény 37. §-ában foglaltak alapján a Kincstár nyomtatványokat rendszeresít, amely nyomtatványok használata kötelező.

A nyilvántartásba vétel iránti kérelem személyesen, postai úton és a Kincstár által rendszeresített elektronikus nyomtatványon, elektronikus úton is benyújtható. A kérelem elektronikus úton a Kincstár elektronikus kérelembenyújtó felületének (https://ekerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter) „Nyilvántartásba vétel” elnevezésű menüpontjába nyújtható be. Az elektronikus kérelembenyújtó felület „Nyilvántartásba vétel” menüpontjának használatához készült felhasználói segédlet a Kincstár honlapján az „Ügyfél-nyilvántartás” címszó alatt (https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/ugyfelnyilvantartas) található.

Az ügyfélkapuban megadott alapadatainak (születési név, hely, idő és anyja neve) meg kell egyeznie a Kincstárhoz benyújtott nyilvántartásba vételi kérelemben megadott adatokkal, ugyanis az első belépéskor meg kell adni az ügyfél-azonosítót. Eltérés esetén hibaüzentet küldünk és az ügyintézési felületre nem lehet belépni! Ebben az esetben kérjük telefonon, portálkérdés, vagy a mobilGAZDA alkalmazás Kérdés-válasz funkciójának útján kérjen segítséget az ügyfélszolgálattól a hiba elhárítása érdekében.

Amennyiben az ügyfél támogatási kérelmét nem saját maga, hanem képviselő útján kívánja benyújtani, úgy a kérelem meghatalmazott vagy elsődleges képviselő általi elektronikus úton való benyújtásának feltétele a meghatározott képviseleti forma előzetes bejelentése és annak Kincstár általi nyilvántartásba vétele!

További részletek az alábbi linken érhetők el: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/fooldal/-/journal_content/56/20182/12104545?refererPlid=20185&controlPanelCategory=current_site.content

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!