Új trendek hódítanak a tejiparban: ezeket a termékeket keresik most a vásárlók

Új trendek hódítanak a tejiparban: ezeket a termékeket keresik most a vásárlók

agrarszektor.hu
A makro-összetételre, a szájérzetre, a hibrid termékekre, illetve az egészségesség és az élmény fejlesztésére helyezik a hangsúlyt az idei uralkodó trendek a tejiparban, írta meg elemzésében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A kevés szabadidővel rendelkező fogyasztók könnyen elkészíthető, kényelmes, könnyen szállítható harapni valókra vágynak, amelyek ugyanakkor segítenek hozzájárulni testi és szellemi egészségükhöz. Mindemellett fontos kritérium a kiegyensúlyozott makrotápanyag-tartalom (fehérje, zsír, szénhidrát) megteremtése is, olvasható a NAK oldalán. Alapvetően elmondható, hogy egyszerre csak egy makroösszetevő befolyásolja a fogyasztók döntéseit.

Március 3-án rendezi meg Agrárium 2020 című évindító konferenciáját Kecskeméten a Portfolio Csoport. A konferencia a gyakorlatias szempontokat figyelembe véve ad választ a gazdasági döntéseknél felmerülő fontos kérdésekre. Ha tájékozott akar lenni az új évben, ne hagyja ki az Agrárium 2020 konferenciát március 3-án Kecskeméten!

Az Innova Consumer 2019-ben több országban is (Egyesült-királyság, Egyesült Államok, Spanyolország, Franciaország, Németország, Brazília, Mexikó és Kína) végzett felmérése alapján ezek leggyakrabban a szénhidrátok (alacsony/mentes), illetve a zsírok (alacsony kalóriatartalom). A természetes édesítőszerek iránti igény a tejtermékek esetében is megfigyelhető, illetve további jelentős elvárás a mentességet garantáló kultúrák és enzimek felhasználása.

A fogyasztók vágynak a kellemes szájérzetet és íztartósságot biztosító, harmonikus ízű és szerkezetű termékekre. Az Innova Market Insights kutatása alapján az átlagos amerikai és angol fogyasztók 45%-a számára fontos tényező az élelmiszerek és italok szerkezete, míg azt a véleményt, amely szerint ez hozzájárul az elfogyasztás élményének fokozásához, 68%-uk osztja. A tejitalok, joghurtok és sajtok tekintetében egyre jellemzőbb tulajdonságok a "simaság", a "krémesség", a "ropogósság" és a "roppanóság".

Tízből hét amerikai és minden második angol fogyasztó kedveli a szélsőséges ízkeveredéseket, mint például az édes és a sós. A hibridtermékek mindemellett további extrém társításokat is magukban foglalnak, mint a gyökeresen eltérő élelmiszercsoportok, textúrák és színek. A szélsőséges tulajdonságok vegyítése (pl. édes és savanyú ízek, a tej és tejmentes összetevők keverése) piaci rést jelenthet a tejtermékek esetében (pl. jégkrémek, ízesített joghurtok) is.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 24. 14:02