Hárommillióan utálják a külföldi élelmiszert

MTI
A boltokban ma 75 százalékos a magyar termékek aránya.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Hárommillió hazai fogyasztó tudatosan csak magyar élelmiszereket vásárol. A boltok most 70-75 százalékban kínálnak magyar termékeket, míg három éve csak 50 százalékos volt ez az arány.

Egyre többen keresik belföldön a magyar élelmiszert, amit az is mutat, hogy több mint hárommillió fogyasztó csak magyar élelmiszert hajlandó vásárolni - mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. A csak magyar élelmiszert vásárlók a fogyasztók 30 százalékát teszik ki, míg 50 százalék azoknak az aránya, akik belföldön árazonosság esetén a magyar terméket választják. A vevők 70-75 százaléka pedig tudatosan keresi a magyar élelmiszereket a boltokban.

Érezhetően nőtt a magyar kínálat a boltokban

A miniszter az MTI szerint emlékeztetett, hogy míg 2011-ben a magyar élelmiszerek aránya a boltok polcain alig haladta meg az 50 százalékot egy felmérés szerint, addig most az élelmiszert árusító üzletek 70-85 százalékban kínálnak magyar árut. A Vidékfejlesztési Minisztérium becslése szerint átlagosan a boltok polcain most 75 százalékos a magyar élelmiszerek kínálata.

Az agrártárca irányítója elmondta, az elmúlt két kormányzati ciklus során több száz piac szűnt meg Magyarországon. Négy évvel ezelőtt a termelői piacok száma 50 volt, most pedig 117 működik az országban. A helyi előállítású élelmiszerek készítésével mintegy 5000 kistermelő foglalkozott 2010-ben, most pedig számuk eléri a 11 000-et.

Kiemelten kezelték a dinnyét

Azért, hogy a belföldi piacon több magyar előállítású élelmiszer legyen eladható, számos piacra jutást segítő intézkedést hozott a tárca és a kormány. Példaként említette a különböző gyümölcspromóciókat, köztük a dinnyéét, amelynek eredményeként jelentős mértékben nőtt a hazai dinnye eladása Magyarországon, és emelkedtek a termelői jövedelmek is.

A húsáruknak, köztük a sertéshúsnak is marketing kampányt szerveztek annak érdekében, hogy az ágazat termelése növekedjen. 2002-2010 között 265 kisebb méretű vágóhíd szűnt meg Magyarországon, a vágópontok száma 2010-ben 13 volt, míg most 38 van. A halmarketing eredményeként 20 százalékkal növekedett a halfogyasztás Magyarországon.

Visszatelepítik a szőlőket

Folyik a pálinka- és a borkiválósági akció is. Ez utóbbiról közölte, hogy 2002-2010 között mintegy 10 000 hektárral csökkent a szőlőültetvények területe. Ebből a mostani kormány 5000 hektár visszatelepítését már elérte, míg a következő években mintegy 9000-10 000 hektár szőlő megújítását, illetve újratelepítését szeretnék elvégezni.

Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke arról beszélt, hogy a kézműves élelmiszerek előállításának növekedése a kormány tudatos agrárpolitikájának eredménye. Emlékeztetett: ez a folyamat nem mehetett volna végbe, ha a kistermelők, tanyán élők, földdel foglalkozók nem rendelkeznek saját tulajdonú vagy saját használatukban lévő földterülettel.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?