Óriási összeget szánnak agrármarketingre

MTI
Elkészült a következő három évre szóló agrármarketing program, amelyre összesen mintegy 6-7 milliárd forintot szánna hazai és uniós forrásból a kormány. Csaknem valamennyi nagyobb ágazat, továbbá a bio- és ökotermékek is jelentős marketing támogatást kapnának. A kisvállalatok mellett a középvállalatok eszközfejlesztéseit is támogatná a kormány a magasabb hozzáadott értékű élelmiszerexport felfuttatása érdekében.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Elkészült a 2016-2018 közötti időszakra szóló nemzeti agrármarketing program - jelentette be Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. Szavai szerint a megfogalmazott feladatok illeszkednek a korábban már elfogadott Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiához, valamint a múlt évben elfogadott közösségi agrármarketig kódexhez is.

Az agrármarketig programban foglaltakat április 30-ig egyeztetik a szakmai szervezetekkel. A programra évenként 2-3 milliárd forintot fordítanának, összességében mintegy 6-7 milliárd forint közötti összeget három évre. A finanszírozás uniós és nemzeti forrásból állna. A promóciós tevékenységben kiemelt helye lesz a húsnak, a tejnek, a halnak, a bio- és ökotermékeknek, a bornak, a pálinkának, a gabonának, a méznek - mondta a vezérigazgató-helyettes.

MTI Fotó: Vajda János

A közösségi agrármarketing a mezőgazdaság és élelmiszeripar egyre fontosabb eszköze - hívta fel a figyelmet Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára. Lényege, hogy az együttműködésben résztvevő vállalkozások, szervezetek a bel- és külföldi piacokon nem önállóan, hanem együttesen, közös arculattal lépjenek fel, jelenjenek meg termékeikkel, szolgáltatásaikkal.

Az FM tartós marketing eszközökkel segíti a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága munkáját. Példaként a magyar sertéshús hosszú távú marketing támogatását említette az államtitkár: erre a 2013 óta 670 millió forint kormányzati forrást használtak fel. A program az idén folytatódik, a tervek szerint további 200 millió forint felhasználásával. A tej és tejtermékek fogyasztásösztönzését 2015-ben 420 millió forinttal támogatták.

MTI fotó: Oláh Tibor

A magyar agráripar minden szempontból megfelel az iparfejlesztés stratégiai célkitűzéseinek, és tevékenységéhez rendelkezésre áll a magyar alapanyag, megvan a fejlődéshez szükséges technikai, technológiai ismeret, szaktudás - mondta Lepsényi István a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára. Szavai szerint a cél az, hogy az alapanyagexport helyett a magas hozzáadott értéket tartalmazó élelmiszertermékek kivitele növekedjen. A versenyképes kisvállalatok mellett ezért támogatni kívánják a magyar tulajdonú középvállalatokat is, hogy minél korszerűbb technikai eszközöket, technológiát tudjanak alkalmazni.

Az államtitkár szerint az ország önellátási képessége alapvető élelmiszerekből a jelenlegi 120 százalékról a termelési potenciál ésszerű és fenntartható fejlesztésével 150 százalékra emelhető. Ezzel a magyar élelmiszertermelés az európai piac fontos tényezőjévé válhat, és az export is jelentősen növelhető. Fontos, hogy a vidéki lakosság megélhetése és helyben boldogulása is biztosított legyen - tette hozzá Lepsényi István.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?