Bekövetkezett, amitől mindenki tartott: leállt az orosz kőolaj szállítása Magyarországra

Bekövetkezett, amitől mindenki tartott: leállt az orosz kőolaj szállítása Magyarországra

agrarszektor.hu
Gyakorlatilag öt nappal ezelőtt leállt az olcsó orosz uráli kőolaj szállítása Magyarország felé, augusztus 4. óta ugyanis nem jön az orosz Transznyeft Barátság II. vezetéken a kőolaj Magyarország, Csehország és Szlovákia felé. A leállítás oka, hogy július végén a Gazprombank a nyugati szankciókra hivatkozva nem teljesítette a tranzitdíj átutalását az ukrán vezetéküzemeltető Ukrtransnafta felé, amely erre hivatkozva leállította a kőolaj tranzitot és visszaküldte a pénzt a Transznyeftnek.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

Már ötödik napja nem jön Magyarországra az orosz kőolaj, és az orosz RIA Novoszti hírügynökség beszámolója szerint a Transznyeft orosz vezetékmonopólium is megerősítette, hogy leállította az olajszállításokat a Barátság kőolajvezeték déli ágán Magyarország, Szlovákia és Csehország felé - írja a Portfolio. Ugyanakkor az északi ágon Fehéroroszországon át Lengyelországba és Németországba folytatódnak a szállítások. A szállítások leállítását azzal magyarázza a Transznyeft, hogy nem kapta meg érte a szükséges pénzt. A Reuters bővebb információi szerint az eset úgy történt, hogy a Transznyeft már július 22-én előre átutalta az augusztusi tranzitdíjat az Ukrtransnaftának, de a pénz nem érkezett meg hozzá, sőt az ukrán cég július 28-án visszaküldte azt, mert a Gazprombankon keresztül nem teljesült az átutalás. A Transznyeft közleménye szerint a Gazprombank a nyugati szankciók miatt nem továbbította a pénzt.

Mindez akkor történt, mikor már itthon is üzemanyag ellátási zavarok keletkeztek a 480 forintos hatósági ár miatt, amelyek enyhítésére hozzá kellett nyúlni a stratégiai készletekhez. Ha az orosz szállítások leállítása valóban a nyugati szankciókkal függ össze, akkor ez idővel súlyos ellátási nehézségekhez is elvezethet Magyarországon, illetve a térségben egyaránt.

Címlapkép forrása: MTI/Szigetváry Zsolt

 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?