Mit isznak a fiatalok? Hódítanak a rozé borok

agrarszektor.hu
Kevesebb fogyasztó több bort vásárol.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!

NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!

A fiatalok és a magasabb jövedelműek a rozé borokat, míg az idősebbek a vörös és a fehér fajtákat kedvelik - állapította meg a Gfk Hungária felmérése. A szeszesitalok kiskereskedelmi forgalmában - 25 százalékos részesedéssel - ma már komoly szerepet játszik a bor.

A szeszesitalok kiskereskedelmi forgalmában viszonylag erőteljes szerepet játszik a bor a maga közel 25 százalékos részesedésével. A legnagyobb részesedést a sörök hasítják ki a megvásárolt összes mennyiségből, annak mintegy kétharmadát adva. A pezsgő és az égetett szeszesitalok részesedése a teljes értékesített mennyiségből lényegesen alacsonyabb. Ugyanakkor a magasabb árak eredményeképpen az értékbeli forgalomból már jelentősebb ez utóbbi kategória részesedése.

Magyarországon minden második háztartás vásárol bort valamilyen rendszerességgel, az elmúlt három évet vizsgálva azonban ez az arány csökkenő tendenciát mutat: két évvel ezelőtt még tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé, azóta viszont közel 10 százalékkal szűkült a vásárlói kör.

Az intenzív fogyasztók kitartanak

Ugyanakkor az értékesített bormennyiség némi növekedést mutat, és ez annak köszönhető, hogy bár kevesebb a vásárló, az intenzívebb fogyasztók továbbra sem mondanak le a borról, sőt az egy háztartásra jutó mennyiség növekedett.

A Gfk Hungária szerint bíztatóan alakult az elmúlt években a vásárlási gyakoriság, amely immáron átlagosan havi szintű. Az egy háztartás által egy évben megvásárolt mennyiségben is növekedés tapasztalható: egy-egy vásárló háztartás az év során átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami 11 százalékkal magasabb a két évvel ezelőtti adatnál. Szintén emelkedik az úgynevezett kosárméret: egy alkalommal átlagosan körülbelül 3 palack (mintegy 2,6 liter) kerül a kosárba.

A hipermarketekbe mennek a vásárlók

A könnyű beszerezhetőség, illetve az utóbbi időben egyre szélesebb választék miatt a hazai háztartások egyre több bort vásárolnak hipermarketekben - állapította meg a Gfk Hungária. Bár a diszkont csatorna őrzi második helyét a mennyiségi részesedésben, szerepe csökkent a borbeszerzésben. Szintén jelentős a hagyományos csatornák fontossága, elsősorban a borszaküzletekben, illetve a közvetlen termelői beszerzésben.

A borvásárlási szokások alapján kirajzolódnak bizonyos jellemző fogyasztói szegmensek. Így például az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő rozé borok egyértelműen kedveltebbek a fiatalok, illetve a fővárosiak körében - a 40 évnél fiatalabb korosztályban tízből négyen a rozét részesítik előnyben a fehér-, illetve vörösborokkal szemben. Az idősebb korosztályok szíve inkább a száraz fehér-, illetve vörösborok felé húz. Szintén kedveltebb a rozé a magasabb jövedelmű háztartások körében.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Kalászos növények a klímaváltozás árnyékában (x)

Az utóbbi évek szélsőséges időjárási eseményei, az aszályos nyarak, a szokatlanul enyhe telek és a szórványosan, ám hirtelen lehulló csapadék egyre érezhetőbb nyomást gyakorolnak a mezőgazdaságra.

Támogatott tartalom

Algával a klimatikus kihívások ellen (x)

A termesztés során adódó időjárási szélsőségek, mint a fagykár, aszály, jégeső, vagy egy vegyszeres kezelés következtében fellépő terhelés, komoly termésveszteséget okozhatnak.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?