Újra nyereséges volt a gyulai húsgyár

MTI
444 millió forintos adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A nyereség jó részét gépkorszerűsítésre fordítják, illetve termékfejlesztésre, nemrég készült el például négy különböző ízben egy kifejezetten a japán piacra szánt virslijük.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A belföldi és az exportpiacok bővítését, valamint a folyamatos termékinnovációt nevezte az idei fő feladatnak a Gyulahús Kft. Az önkormányzati tulajdonú cég adózott eredménye 444 millió forint volt 2016-ban, az összeg a vállalatnál marad a fejlesztések finanszírozására. Idén a tavalyihoz hasonló, 6 százalékos bővülést, így 5,6 milliárdos árbevételt remélnek - mondta Daka Zsolt ügyvezető igazgató.

2016-ban a cég 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely mintegy 6 százalékkal haladta meg az előző évit, a bővülésben a hazai és az exportpiacoknak is szerepe volt. Az árbevétel 82 százaléka a belföldi, 18 százaléka az exportpiacokról származott. Idén a nyereség körülbelül felét fordítják a termékminőséget tovább javító eszközök beszerzésére és a régi gépek lecserélésére. Emellett hatékonyságjavító, így a versenyképességet növelő fejlesztéseket is terveznek.

MTI-fotó: Rosta Tibor

A Gyulahús Kft. 17 országba exportál, az első négy hónapban a bázisidőszakhoz viszonyítva jelentősen emelkedett a kivitel volumene. Ebben nagy szerepe van egy német és egy olasz partnernek, akik jelentős mennyiségben szállítanak már, de három holland vevővel is kapcsolatban állnak, és idén Kazahsztánba is sikerült kijuttatni a terméket.

Az ügyvezető igazgató az exportpiacok bővítéséhez fontos eszköznek nevezte a megjelenést a külföldi élelmiszeripari kiállításokon. Múlt héten a cég Amszterdamban mutatta be új, tavaly kifejlesztett marhaszalámiját az úgynevezett sajátmárkás kiállításon. Márciusban a tokiói Foodexen jelentek meg, októberben pedig Kölnben, Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az Anugán vesznek részt, amelyen közel kétszázezer szakmai látogató szokott megjelenni. A japán látogatás eredménye a termékfejlesztés lett, a múlt héten készült el négy különböző ízben egy kifejezetten a japán piacra szánt virsli - közölte Daka Zsolt.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?