Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az Európai Parlament javaslata szerint a hagyományos, elsőgenerációs bioüzemanyagok felhasználását a 2017-es, 7 százalékos szinten kell tartani a közlekedésben. A döntést magyar EP-képviselők úgy értékelték, hogy a jelenlegi felhasználási mérték hosszú távon fennmaradhat. Az Európai Bizottság a hagyományos bioüzemanyag-előállítást 3,8 százalékra szorította volna vissza, az Európai Parlamentben pedig korábban a teljes megszüntetés is felmerült 2030-as határidővel.
Állásfoglalás született az EP-ben arról is, hogy a fejlettebb bioüzemanyagok és újrahasznosított üzemanyagok arányát 2021-re legkevesebb 1,5 százalékra, 2030-ra 10 százalékra kellene növelni. Már 2021-től megtiltanák viszont, hogy a környezetszennyező módon előállított és harmadik országokból származó pálmaolajat a közúti közlekedésben használják.
A bioüzemanyag-előállításból származó melléktermékek alternatív fehérjeforrásokat jelentenek - kommentálták az EP-döntéseket magyar képviselők. Szakmai vélemények szerint Európának fehérjenövény-stratégiára van szüksége ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja az állati takarmányokban felhasznált - főként génmódosított - szójabab és szójadara nagymértékű importját.
A magyar kukoricatermelők a bioetanol-előállítás megjelenése előtt az évi 4-5 millió tonnás árutöbbletet terményként, feldolgozatlan formában értékesítették, amely sok esetben a felvásárlási árak jelentős esésével járt és évről-évre komoly veszteséget okozott. EP-képviselők szerint ezt a többletet az etanolipar hazai belépése mintegy 2 millió tonnával csökkentette.