Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Megszületett a megállapodás az Európai Parlament és a Tanács között a mezőgazdasági termékek belső piacon és harmadik országokban történő megismertetésével és promóciójával kapcsolatos új jogszabályról. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) szerint a jövőben várhatóan több magyar vállalkozás tud majd sikerrel pályázni a promóciós forrásokra.
A most elfogadott szabályozás 2016. január 1-jétől lép hatályba. A program összköltségvetése a 28 tagállamra vetítve 2016-tól évenkénti fokozatos emelkedéssel 61 millió euróról 200 millió euróra emelkedik 2019-re, illetve 2020-ra. Az unió területén megvalósuló egyszerű promóciós programoknál az uniós társfinanszírozási arány a jelenlegi 50-ről 70 százalékra nő, az EU-n kívüli harmadik országokba irányuló, valamint a több ország részvételével megvalósuló összetett programoknál 80 százalékra, piaci zavarok vagy más krízishelyzet esetében pedig 85 százalékra.
A VM szerint mindezek eredményeképpen nagyobb lehetőség nyílik a magyar mezőgazdasági termékek unión kívüli harmadik országokban, így a feltörekvő keleti piacokon történő megismertetésére, ami összhangban áll a kormány keleti nyitás stratégiájával.
A támogatható termékek köre is bővült. A jövőben az eddigiek mellett többek között támogatható lesz a sör, a csokoládé, a pékáruk, a különböző növényi kivonatok, a csemegekukorica vagy a gyapot is. Magyar szempontból jelentős eredmény, hogy a harmadik országokban az oltalom alatt álló eredet megjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelöléssel ellátott borok promóciója önállóan is támogatható lesz. Az unión belül ezek a borok csak más termékkel összekapcsolva élvezhetnek majd támogatást.
Magyar kérésre került be a javaslatba a halászati és akvakultúra termékek promóciójának lehetősége, amelyeket más termékekkel összekapcsolva lehet majd támogatni. Magyarország és a visegrádi országok közös agrárdiplomáciai sikere, hogy az uniós minőségrendszerek mellett a nemzeti minőségrendszerek promóciójának támogatására is lehet majd pályázni a jövőben. Szintén újítás, hogy megfelelő korlátok között ugyan, de az egyes márkák, valamint a származás is nevesíthető lesz a promóciós kampányokban.
Magyarország a tárgyalások során mind a Tanácsban, mind az Európai Parlamentben mindvégig aktív szerepet játszott, amelynek eredményeképpen több kérdésben érdemi alakítója tudott lenni a szabályozásnak - írja közleményében a tárca. A visegrádi országok elnöki tisztségét betöltve, januárban magyar kezdeményezésre Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Bulgária, Szlovénia és Magyarország közös nyilatkozatban határozta meg a javaslattal kapcsolatos legfontosabb célkitűzéseit, amelyek többsége bekerült a végső szabályozásba is.
A VM bízik benne, hogy a magyar vállalkozások a most elfogadott szabályozás eredményeképpen a jövőben nagyobb számban tudnak majd részt venni a programban, egyben arra biztat mindenkit, hogy 2016-tól pályázzanak a promóciós programokban való részvételre - áll a tárca közleményében.