Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Január végén-február elején növelték átadási áraikat a külföldi tulajdonú, meghatározó hazai sörgyártók - értesült piaci forrásokból az agrárszektor.hu. Információnk szerint a hazai iparág három legnagyobb vállalata, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. egyaránt drágította termékeit.
A gyártók az agrárszektor.hu kérdésére úgy nyilatkoztak, hogy árazási stratégiájukról nem adnak konkrét információkat. Kereskedőktől származó információk szerint bruttó 4-5 százalékos drágulás látszik, amely például egy 0,5 literes kiszerelésű, alsó árkategóriába tartozó, 200 forintos sörnél körülbelül 10 forintos áremelkedést jelent. Ez a termékek nagy részére igaz, de egyes sörféleségek ára ennél nagyobb mértékben - több tíz forinttal - is növekedett.
A Dreher Sörgyárak Zrt. az agrárszektor.hu-t általánosságban arról tájékoztatta, hogy az alapanyagok - például a mezőgazdasági termékek vagy az alumínium - világpiaci árának emelkedése, illetve az itthoni munkaerőpiaci kiadások növekedése hatással van a cég költségeire, így áraira is. Ugyanakkor - tette hozzá a vállalat - a termékek fogyasztói (polci) árát a kiskereskedelmi partnerek - a boltok, a szupermarketek vagy a vendéglátóegységek - határozzák meg. Információink szerint a kiskereskedelemben most a söripari áremeléseket adták tovább, így a közelmúltbeli árváltozásokban a gyártók árnövelése játszott egyedüli szerepet.