Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A luxembourgi székhelyű uniós testület hangsúlyozta: az EU tett lépéseket a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé, kivéve a közlekedési ágazat területén, amely Európa teljes kibocsátásának mintegy egynegyedéért felelős. Ez utóbbinak a fele a személygépkocsikból származik. A számvevők azt is megállapították, hogy a hagyományos autók - amelyek még mindig az újonnan nyilvántartásba vett járművek közel háromnegyedét teszik ki - kibocsátása 12 év alatt nem csökkent lényegesen. A testület szerint az alternatív üzemanyagok iparának tekintetében nincs egyértelmű és stabil ütemterv az ágazat olyan - hosszú távú - problémáinak kezelésére, mint például a rendelkezésre álló üzemanyag mennyisége, a költségek és a környezetbarát jelleg.
A belföldön megtermelt biomassza nem elegendő ahhoz, hogy komoly alternatívát kínáljon a hagyományos fosszilis üzemanyagokkal szemben. Ha az ilyen biomasszát zömmel harmadik országokból importálják, az gátolja az EU energetikai szuverenitásának elérését. A bioüzemanyag alapanyagait más iparágak nyersanyagaiként is felhasználják, ami versenyhelyzetet teremt
- olvasható a számvevőszék jelentésében. A testület azt is megállapította, hogy részben az ilyen keresleti problémák miatt a bioüzemanyagok "gazdaságilag még nem versenyképesek", és azt is hangsúlyozta, hogy környezetkímélő jellegüket "túlbecsülték".
A bioüzemanyag-nyersanyagok károsak lehetnek az ökoszisztémákra nézve, és árthatnak a biológiai sokféleségnek, a talaj és a víz minőségének
- taglalják a jelentésben. Kitérnek arra is, hogy az európai akkumulátoripar elmarad globális versenytársaitól, és az is lehetséges, hogy az európai kapacitás sohasem éri el a teljes feltöltöttség állapotát. A globális akkumulátorgyártás alig 10 százaléka zajlik Európában, és ennek zömét is Európán kívüli vállalatok végzik. A világ termeléséből Kína nem kevesebb mint 76 százalékkal veszi ki részét - hívta fel a figyelmet. A számvevők azt is kiemelték, hogy a jelentős köztámogatás ellenére az unióban gyártott akkumulátorok költségei továbbra is jóval magasabbak a tervezettnél. Ez elkerülhetetlenül befolyásolja a versenyképességüket más globális szereplőkkel szemben, és emiatt az európai elektromos járművek a lakosság nagy része számára megfizethetetlenek - mutattak rá.
A jelentésben leszögezik: amennyiben az EU kapacitása és versenyképessége nem növekszik jelentősen, fennáll annak a kockázata, hogy Európában az "elektromos autók forradalma" importfüggő marad, ami hátrányosan érinti az európai autóipart és az ahhoz rendelt több mint 3 millió munkahelyet. Az EU számvevőszéke szerint továbbá az elektromobilitáshoz jelentős feltöltési infrastruktúra szükséges, ennek lefedettsége, hozzáférhetősége azonban még nem megfelelő. 2021-es jelentésükre hivatkozva a számvevők úgy vélik, az EU-ban sehol sincs elég feltöltőállomás, a meglévők legtöbbje Franciaországban, Németországban és Hollandiában található, míg az unió keleti felében különösen ritkák.