Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., és Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes értékesítése 2021-ben 6,370 millió hektoliter volt, ami 3,1%-kal haladja meg a 2020. évit, de 4,7%-kal marad el a 2019. évi 6,682 millió hektoliteres összforgalomtól. A hazai termelés 5,568 millió hektoliter volt tavaly, 3,5%-kal több az előző évinél, de 5,9%-kal kevesebb a 2019. évi 5,915 millió hektoliteres termelésnél.
- tette hozzá Kántor Sándor.
A szövetség igazgatója kitért arra, hogy a forgalmi adatokban a 2020. évről áthúzódó és a 2021. évi új járványügyi intézkedések hatása érhető tetten. A vendéglátás nyitva tartásának korlátozásait, majd munkaerőgondját, a külföldi turisták elmaradását és a nagy rendezvények hiányát jól mutatják a hordós és a visszaváltható üveges kiszerelések alacsony forgalmi adatai. A hordós sör tavalyi 319 ezer hektoliteres értékesítése csupán 57%-a volt a 2019-ben mértnek, ahogyan a vendéglátásra jellemző újratölthető üveges sör 894 ezer hektoliteres eladott mennyisége is csupán a pandémia előtti év 69%-át tette ki.
A teljes forgalom több mint felét (56%-át) adó középkategóriás sörök eladása 2021-ben stagnált, 3,3 millió hektoliter volt, 9%-kal kevesebb, mint 2019-ben. A Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója megjegyezte, hogy a többi termékkategóriában nagyobb volt a mozgás: az úgynevezett gazdaságos termékek forgalma tovább esett, miközben a prémium és szuperprémium sörök, valamint az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes termékek eladása folytatta évek óta tartó növekedését.
A gazdaságos termékek forgalma alig haladta meg az 540 ezer hektolitert, aránya az öt legnagyobb magyar gyártó eladásaiban először esett 10% alá, míg a prémium és szuperprémium sörök együttes forgalma 2021-ben meghaladta a teljes értékesítés 27%-át, 1,612 millió hektoliter volt. Az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalmának növekedése is folyamatos, arányuk tavaly megközelítette a 6%-ot, míg a csökkentett alkoholtartalmú (2% körüli) ízesített termékek iránti kereslet marginalizálódott, 1% alá csökkent.
E folyamatokat tükrözik az egyes kiskereskedelmi kiszerelések forgalmának változásai: az egyutas üvegek forgalma 21%-kal nőtt, az aludobozoké 6%-kal emelkedett, míg a PET palackba töltött sörök értékesítése 13%-kal csökkent. Mivel továbbra is nő az aludoboz szerepe a teljes forgalomban, így 2021-ben e csomagolás aránya elérte az említett gyártók teljes kiskereskedelmi forgalmának 71%-át, 4,2 millió hektolitert - mondta Kántor Sándor.
A Magyar Sörgyártók Szövetségét, a vezető hazai sörgyártók érdekképviseleti szervezetét 1992-ben alapították, tagja a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Borsodi Sörgyár Kft., a Carlsberg Hungary Kft., illetve a Pécsi Sörfőzde Zrt. adatszolgáltatással segíti a szövetség munkáját. A szervezet tagja a brüsszeli székhelyű Európai Sörgyártók Szövetségének (Brewers of Europe).