Váratlan hírek érkeztek a Nestléről: ezt sokan nem gondolták volna

Váratlan hírek érkeztek a Nestléről: ezt sokan nem gondolták volna

MTI
A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége az elemzők által vártnál kisebb organikus bevételnövekedést ért el az első negyedévben. A Nestlé csütörtökön közzétett eredménybeszámolója szerint a cég globális bevétele éves összevetésben 5,9 százalékkal, 22,1 milliárd svájci frankra csökkent az első negyedévben. A svájci frank felértékelődése a legtöbb devizával szemben jelentősen, 6,7 százalékkal csökkentette a svájci frankban közölt eladásokat.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az árbevétel 1,4 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 2,0 százalékos csökkenésének és a 3,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen nagyobb mértékű, 2,9 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. A bevételbővülést visszafogta az észak-amerikai értékesítés kedvezőtlen alakulása. A csomagolt árucikkek iparága több mint két éve magasabb árakkal sújtja a vásárlókat, a COVID-19 világjárvány következményeiből kiinduló és az ukrajnai orosz invázió által tovább fokozódott inputköltség-emelkedésre hivatkozva.

Lassú évkezdésre számítottunk, azonban az értékesítési volumen fellendülését látjuk a második negyedévben

- kommentálta az eredményeket a vállalat vezetője, Mark Schneider. Az első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Fancy Feast és a Friskies állateledel-márkák lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke közepes egyszámegyű volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évre 4 százalékos organikus bevételnövekedést vár. A vállalat részvénye több mint 3 százalékos mínuszban állt csütörtökön 12.45 óra körül a zürichi tőzsdén.

A Nestlé több mint 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató. Három gyárában, Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön, illetve budapesti központjában több mint 2800 embert foglalkoztat. A cég a 2024. februárban bejelentett büki beruházásával együtt már 382 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be Magyarországon. A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának.

Címlapkép forrása: MTI/Katona Tibor

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

A sebesség minden, csak nem állandó (x)

A Valley X-Tec hajtómű, az iparág első nagy sebességű központi motorja lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat tegyen a központi körforgóval, amelyek korábban nem voltak lehetségesek.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?