Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az árbevétel 1,4 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 2,0 százalékos csökkenésének és a 3,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen nagyobb mértékű, 2,9 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. A bevételbővülést visszafogta az észak-amerikai értékesítés kedvezőtlen alakulása. A csomagolt árucikkek iparága több mint két éve magasabb árakkal sújtja a vásárlókat, a COVID-19 világjárvány következményeiből kiinduló és az ukrajnai orosz invázió által tovább fokozódott inputköltség-emelkedésre hivatkozva.
Lassú évkezdésre számítottunk, azonban az értékesítési volumen fellendülését látjuk a második negyedévben
- kommentálta az eredményeket a vállalat vezetője, Mark Schneider. Az első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Fancy Feast és a Friskies állateledel-márkák lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke közepes egyszámegyű volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évre 4 százalékos organikus bevételnövekedést vár. A vállalat részvénye több mint 3 százalékos mínuszban állt csütörtökön 12.45 óra körül a zürichi tőzsdén.
A Nestlé több mint 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató. Három gyárában, Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön, illetve budapesti központjában több mint 2800 embert foglalkoztat. A cég a 2024. februárban bejelentett büki beruházásával együtt már 382 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be Magyarországon. A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának.
Címlapkép forrása: MTI/Katona Tibor