Váratlan hírek érkeztek a Nestléről: ezt sokan nem gondolták volna

Váratlan hírek érkeztek a Nestléről: ezt sokan nem gondolták volna

MTI
A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége az elemzők által vártnál kisebb organikus bevételnövekedést ért el az első negyedévben. A Nestlé csütörtökön közzétett eredménybeszámolója szerint a cég globális bevétele éves összevetésben 5,9 százalékkal, 22,1 milliárd svájci frankra csökkent az első negyedévben. A svájci frank felértékelődése a legtöbb devizával szemben jelentősen, 6,7 százalékkal csökkentette a svájci frankban közölt eladásokat.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az árbevétel 1,4 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 2,0 százalékos csökkenésének és a 3,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen nagyobb mértékű, 2,9 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. A bevételbővülést visszafogta az észak-amerikai értékesítés kedvezőtlen alakulása. A csomagolt árucikkek iparága több mint két éve magasabb árakkal sújtja a vásárlókat, a COVID-19 világjárvány következményeiből kiinduló és az ukrajnai orosz invázió által tovább fokozódott inputköltség-emelkedésre hivatkozva.

Lassú évkezdésre számítottunk, azonban az értékesítési volumen fellendülését látjuk a második negyedévben

- kommentálta az eredményeket a vállalat vezetője, Mark Schneider. Az első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Fancy Feast és a Friskies állateledel-márkák lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke közepes egyszámegyű volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évre 4 százalékos organikus bevételnövekedést vár. A vállalat részvénye több mint 3 százalékos mínuszban állt csütörtökön 12.45 óra körül a zürichi tőzsdén.

A Nestlé több mint 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató. Három gyárában, Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön, illetve budapesti központjában több mint 2800 embert foglalkoztat. A cég a 2024. februárban bejelentett büki beruházásával együtt már 382 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be Magyarországon. A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának.

Címlapkép forrása: MTI/Katona Tibor

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?