Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Hivatalos levélben értesítetette a Lixid Projekt Kft. megbízásából egy ügyvédi iroda a Heineken vezetőségét, hogy megbízója érdekelt a holland vállalat közelmúltban bezárt martfűi gyártóegysége, illetve a csíkszeredai gyár megvásárlásában is. A Heinken Marosvásárhelyre költöztetésével a Hargita márka hitelessége is csorbulna, ezért a Lixid Projekt készen áll a Hargita márka megvásárlására is - mondta Lénárd András, a Lixid Projekt Kft. tulajdonos-cégvezetője a Világgazdaságnak.
A Heineken ugyan még nem erősítette meg az 1974-ben épített, évi 1,5 millió hektoliteres termelőkapacitású csíkszeredai sörgyár tervezett bezárását, azonban a Marosvásárhelyre költöztetésről szóló elvi döntés már megszületett. A költöztetés okaként a Marosvásárhelyen működő repteret, illetve a csíkszeredai környezetvédelmi problémákat nevezték meg. A Heineken ugyanis integrált környezetvédelmi engedély hiányában folytatja tevékenységét, amiért a szakhatóság egy évvel korábban már meg is bírságolta a céget. Akkor felszólították a vállalatot, hogy a szennyvízkibocsátást szorítsa "megfelelő keretek közé", ez azonban mintegy tízmillió eurós beruházást igényelne.
A Heineken Magyarország Zrt. már korábban megerősítette, hogy a martfűi gyárban az idén kifuttatják, 2018 januárjától pedig teljesen megszüntetik a sörgyártást. A döntés hátterében az áll, hogy a jövedékiadó-törvény 2017. július elsején érvénybe lépett változása kedvezőtlen a cég számára.
A közelmúltban a Lixid Projekt anyagi nehézségeiről és csődközeli állapotáról szóló sajtóhírek láttak napvilágot. A cég azonban cáfolta ezeket a híreszteléseket, folyamatosan növekvő értékesítési mutatókról számolt be, a nyáron indított házhozszállítási akcióját pedig teljes sikernek nevezte, a munkatársi állomány és a gépkocsipark jelentős bővülését, új termékek piacra dobását vetítette elő.
Lénárd András elmondta, hogy kényszerből kellett új megoldásokat keresniük a hagyományos értékesítési eszközök alkalmazása mellett, mivel szerinte a sörgyártó multik árháborút indítottak ellenük. A nagy áruházakban a Heineken vagy a Dreher ugyanazon kategóriájú sörét nagyságrendileg 200 forintért forgalmazták, míg a Csíkit a duplájáért.
A tulajdonos szerint ők nem ilyen áron adták a sört, és hozzátette, hogy emiatt a nyári szezonban sem nőttek az eladásaik. Ezért is kellett más irányt találniuk, a gyártókapacitásuk 2016-os bővítését ugyanis elsősorban a magyarországi piaci reményeikre alapozva hajtották végre. Az Igazi Csíki Sör-beruházások megközelítik a 20 millió eurót, mivel azonban a kézműves és kisüzemi sör kategóriájában is meg akarják célozni a dél-romániai piacot, további gyártókapacitásokra van szükségük - tette hozzá Lénárd András.