Japán tulajdonban a Dreher: építenek a magyar piacra

MTI
Új trendek hódítanak a magyarországi sörfogyasztásban. Megnőtt a kézműves termékek iránti kereslet, a fogyasztók egyre inkább törekszenek a tudatos életmódra, és emelkedett a női vásárlók száma is. A fejlesztési irányokat ennek figyelembe vételével határozza meg az Asahi Group, a Dreher Sörgyárak új japán tulajdonosa.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A jövőt Magyarországon is leginkább az új trendek határozzák meg, vagyis a kézműves sörök térhódítása, a tudatos életmódra törekvés, és a női vásárlók számának gyarapodása - összegezte Paolo Lanzarotti, az Asahi Breweries Europe (ABEL) Ltd. vezérigazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján a csehországi Pilsenben. Az Asahi Group, a Dreher Sörgyárak új japán tulajdonosa elkötelezett a magyar piac mellett - hangsúlyozta.

Az Asahi a nagy hagyománnyal rendelkező, erős márkák, és a disztribúciós hálózat mérete miatt választotta a kelet-közép-európai portfolió felvásárlását. Az Asahi Breweries Europe Ltd .öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat, és a világ több mint 50 országába exportál sört.

A megvásárolt vállalatok, márkák hagyományait szeretnék a továbbiakban is folytatni, kiegészítve a japán technológiai tudással, kiemelve az alkoholmentes termékek elkészítésében felhalmozott tudást - mondta Akiyoshi Koji, az Asahi Group Holdings elnöke. A prémium szegmens már a globális sörpiac eladásainak 30 százalékáért felelős, és az Asahi is ebbe az irányba szeretne terjeszkedni.

Magyarországon nagy a piaci verseny, de a prémium és az alkoholmentes szegmens itt is növekszik - erősítette meg Grant Mckenzie, az ABEL marketing igazgatója. Az egy főre eső éves sörfogyasztás alacsonyabb, mint a régió többi országában, a lengyelének mintegy fele. Ennek oka, hogy itt a bornak és a magasabb alkoholtartalmú italoknak is nagy piaca van.

Az Európai Bizottság a SABMiller kelet-közép-európai érdekeltségeinek értékesítését szabta meg az AB Inbev és a SABMiller söripari konszern fúziójának engedélyezési feltételeként. A japán sörgyártó 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller söripari konszern számos cseh, szlovák, lengyel, magyar és román márkát magában foglaló termékportfóliójáért.

Idén áprilisban zárult le a SABMiller egykori közép- és kelet-európai vállalatainak, köztük a Dreher Sörgyáraknak, vagy a pilseni sörgyárnak a felvásárlása. A vállalkozások és márkák felvásárlását - beleértve a csehországi, szlovákiai, lengyelországi, magyarországi és romániai vállalatait és márkáit, valamint más kapcsolódó eszközöket, mint az export vállalatok az európai piacon és Dél-Koreában - tavaly decemberben jelentette be a társaság. Április 1-jétől az új vállalat neve Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), regionális székhelye Csehországban, Prágában van.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a magyar sörpiac 6,7 millió hektolitert tesz ki évente, amelynek 38 százalékát, 2,55 millió hektolitert értékesít a Dreher Sörgyárak. Az egy főre eső sörfogyasztás 67 liter évente.

A cég magyar beszámoló szerinti, nem auditált árbevétele a 2017 március végéig tartó üzleti évben 53,89 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Dreher Sörgyárak 580 munkavállalót foglalkoztat.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?