Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az elnök hozzátette, hogy ez a szegmens tavaly az azt megelőző évhez képest 10%-kal nőtt. A magyar piacon évente mintegy 800 tonna húsvéti üreges csokoládéfigura fogy, egy főre vetítve ez egy 60 grammos csokinyulat és egy 20 grammos csokitojást jelent. A piac körülbelül 905-át a csokinyulak és -tojások teszik ki, de a nyulakból fogy több.
Elmondta, hogy az árak jelentősen nem változtak idén tavalyhoz képest, ugyanakkor egy hete akcióznak a kereskedők, mivel jelentős mennyiségek ragadtak benn az üzletekben.
Sánta Sándor kiemelte, hogy a koronavírus-járvány miatt visszaesett a szezonális termékek kiskereskedelmi értékesítése, ugyanakkor a snackek, a kekszek, a müzlik és egyéb funkcionális élelmiszerek esetében jelentős fogyasztásnövekedés tapasztalható. Emiatt a teljes édességpiacot tekintve az elnök idén a csökkenés helyett kiegyenlítődést vár.
Az elnök rámutatott, hogy a húsvéti termékeket február elején szállították le, akkor az előrejelzések még kedvezőek voltak. A koronavírus-járvány miatt berobbant pánikvásárlás az elmúlt hetekben valamelyest csillapodott, az utóbbi napokban feltehetőleg a közelgő ünnep miatt növekedés volt jellemző.
Sánta Sándor kitért arra is, hogy az édességyártóknak két nagy kihívással kell szembenézniük: az egyik, hogy a járványügyi intézkedéseket, higiéniai előírásokat minden üzemben, a logisztikai láncoknál maximálisan betartsák. A gyártás jövőjét meghatározhatja, hogy a különböző alapanyagok, csomagolóanyagok más-más országokból érkeznek, ezért nagy kérdés, hogy az elsősorban érintett olasz és spanyol cégek mikor kezdenek újra termelni, és milyen átadási idővel lehet számolni. A beszerzést nehezítik az árfolyamingadozások is.
Az elnök üdvözölte a kormány gazdaságélénkítő csomagját és szerinte az a legfontosabb, hogy az intézkedések a gyakorlatban is mielőbb megvalósuljanak, ehhez pedig szükséges a vállalatok együttműködése a döntéshozókkal. Az édességgyártó vállalatok törekszenek arra, hogy eleget tegyenek a járványügyi előírásoknak és a munkahelyeket megtartsák.
A MÉSZ közleménye szerint a szövetség tagjai húsvét kapcsán adományozásba kezdtek. A Mondelez Hungária közel nyolc tonnányi Milka húsvéti édességet ajánl fel a rászorulóknak a Magyar Vöröskereszten keresztül, továbbá közel egymillió forintos készpénzadománnyal is segíti a szervezet munkáját. A Haribo Hungária Kft. a több éves gyakorlatának megfelelően a környékbeli helyi közösségeket és egyészségügyi intézményeket támogatja a húsvéti adományaival. A Chocco Garden Kft. saját dolgozóinak a kitartását az eddigi évektől bőségesebb húsvéti csomaggal jutalmazza, valamint a környékbeli közintézményeken keresztül a rászorulókat is támogatja.