Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a kiírásra kerülő pályázati felhívások kidolgozásában minden érintett szakmai szervezet részt vesz, a legszélesebb körű szakmai párbeszédet készítik elő. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vidékfejlesztési program új pályázatainak rendszerét közzétették, a tervezett fejlesztésekre irányuló pályázati felkészülés ez alapján már ütemezhető. Arra számítanak, hogy új, a vállalkozások igényeit, az ágazat szerkezetét figyelembe vevő pályázati rendszer képes lesz mozgásba hozni a hazai élelmiszeripar teljes vertikumát - mondta Bognár Lajos.

A helyettes államtitkár szólt arról, hogy a pandémia kihívások elé állította és állítja az élelmiszerlánc valamennyi szereplőjét, ennek ellenére Magyarországon folyamatos maradt az élelmiszerellátás. Rámutatott arra, hogy a pandémia alatt változtak a fogyasztói szokások, jelentősen nőtt az internetes élelmiszervásárlás aránya, országosan elterjedt az élelmiszerkiszállítás. A világjárvány újraértelmezte a rövid ellátási lánc fogalmát is, nagyobb jelentőséget kaptak a hazai alapanyagokból, magyar létesítményekben előállított, magyar fogyasztóknak készített élelmiszerek - mondta Bodnár Lajos.
Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője arról számolt be, hogy húsipari cégként vegán termékek gyártásába kezdtek, mert jelentős piaci igény mutatkozik az ilyen termékek iránt. 2020 júniusában 5 vegán terméket vezettek be a magyar piacon, és további vegán termékek fejlesztésén dolgoznak.
Ludvig Orsolya Stefanie, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője beszámolt arról, hogy a nemzetközi vállalat stratégiájának része az együttműködés a helyi vállalkozókkal. Így Magyarországon piaci alapon segítik a komló termesztésének újraindítását.