Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Annak ellenére, hogy az élelmiszerek mentesülnek az Iránnal szembeni nyugati szankciók alól, az iráni pénzügyi rendszert sújtó szankciók fizetési problémákat okoznak, amelyek pedig kihatnak az élelmiszerimportra is. A legutóbbi fizetési fennakadások miatt a teherhajók nem tudják kirakni rakományukat az iráni kikötőkben. Legalább 40 hajó vesztegel a főbb iráni kikötők környékén a Refinitiv hajózási nyomkövető cég adatai szerint.
A hírügynökség megkereste az iráni külügyminisztériumot is az üggyel kapcsolatban, de a minisztérium egyelőre nem reagált. Az iráni kikötői és tengerészeti hatóság novemberi jelentésében megállapította, hogy 37 hajó összesen 2,2 millió tonnányi árut nem tudott kirakodni "dokumentációs nehézségek és a fizetési problémák" miatt.
Iránnak az idei aszályos nyár után megnőtt az élelmiszerimport-igénye. Az Egyesült Államok mezőgazdasági minisztériumának adatai szerint Iránnak várhatóan 5,5 millió tonna búzát kell importálnia idén nyártól jövő nyárig. Ez bár kevesebb, mint a 2021-es 8 millió tonna, de még mindig jóval több, mint az azt megelőző öt év 1,1 millió tonnás mennyisége.
Az iráni helyzetet jól ismerő egyik nyugati kereskedelmi forrás szerint a kikötőkön kívül rekedt hajók rakományának értéke meghaladja az egymilliárd dollárt. A szállítóknak emiatt jelentős késedelmi díjakat kell kifizetniük. A Nemzetközi Cukorszervezet szerint az iráni cukorimport várhatóan 1,1 millió tonna lesz a 2022-23-as idényben, ami valamivel kevesebb, mint az egy évvel korábbi 1,3 millió tonna.