Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A hazai baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb, folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. Az ágazat kibocsátása 2020-ban 294,1 milliárd forint volt, amely a mezőgazdaság kibocsátásának 10%-át tette ki. A hazai baromfiágazat európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne - olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy ebben a meleg időben a könnyebben fogyasztható, egészséges ételek kerültek előtérbe. Ebben nagy szerepet játszik a baromfi, éppen ezért a kampány célja, hogy a magyar fogyasztók figyelmét felhívja a baromfihús fogyasztására. Jelenleg Magyarországon a hazai hústermelés felét a baromfiágazat adja, amely a harmadik legnagyobb exportcikkünk, legalább 150 százalékban önellátóak vagyunk. Hazánkban jelenleg 2600 baromfitartó gazdaságot és több mint 100 feldolgozó vállalkozást tartanak számon. Majd hozzátette: a fenntartható húsfogyasztás, az egészséges táplálkozás fogyasztói oldalról is fontos, a magyar állattenyésztés és mezőgazdaság képes kiváló minőségben ételt tenni az asztalra.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, a baromfihús fogyasztásösztönző kampányban idén a grillezést helyezik fókuszba. A közös kerti sütögetés ugyanis összehozza a családot, barátokat, ami nagyszerű új élményeket teremt. A grillezés technológiája folyamatosan fejlődött az elmúlt évtizedekben a sütés technológiáját és a fűszerezést tekintve is. A megfelelő élelmiszerbiztonsági szabályok mellett a csirke- és a pulykahús könnyen, változatosan és gyorsan elkészíthető, emellett érdemes kipróbálni a kacsa és a libahúst is. A kampány során szakmai és életmódmagazinokban, azok nyomtatott és online felületein receptes videókkal, hirdetésekkel és ismeretterjesztő cikkekkel, receptekkel, valamint rádiós és közterületi felületeken népszerűsítik a csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását.
Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, az ágazat foglalkoztatási képessége is igen jelentős, több tízezer ember számára nyújt biztos megélhetést. Baromfihúsból önellátottsági szintünk mintegy 160-180%, azaz a jelentős, 40 kg éves belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermékünk is. A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten legszigorúbb EU-s szabályozás - élelmiszerbiztonsági, állatjóléti, egyéb - követelményeinek, így a fogyasztók változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amelyet egyszerűen és gyorsan lehet grillezni.