Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Teljesen automatizált szállítójárművön dolgozik a Horsch. A hírek és a tervek szerint a gépet egy 400 lóerős teljesítményű dízelmotor fogja meghajtani, és hidrosztatikus-mechanikus sebességváltóval fog rendelkezni - írta meg a Future Farming. A robot prototípusáról Philipp Horsch már posztolt is egy rövid videót a Twitteren "és mozog!" felkiáltással.
A prototípus a Claas Terra-Trac gumihevederes járószerkezetét használja, ami az Axion 900 "félhernyótalpas" traktorain is látható, de ebben az esetben első kormányzott tengely nélkül, ami legalábbis felveti a kérdést, hogyan fogja magát irányítani a gép, ha egy pótkocsi lesz mögé csatlakoztatva. Egy nagyobb gépre vonatkozó nemzetközi szabadalmi kérelemben azonban Horsch azt írta, hogy "a hernyótalpak úgy is felszerelhetők vagy elrendezhetők a vázszerkezeten, hogy például egy függőleges tengely körül elforduljanak, és ezáltal irányíthatók legyenek".
A kérelem egyben leírja a lánctalpas és a kerekes szállítójárműveket is, utóbbiaknál a Horsch lengőgerendákat használna, amelyek az első és hátsó kerekek között egyenlő távolságra elfordulnak, és mindkét oldalon összekapcsolják a két kereket. Ebből a szempontból a futómű kialakítása elviekben hasonlónak tűnik az Agrifac és az Amazone önjáró permetezőgépeihez, és így a több üzemmódú kormányzás lehetőségével is rendelkezhet. Mivel mindkét fenti járműtípus motorja alacsonyan van felszerelve az első tengely előtt, a vezetőfülke hiánya azt jelenti, hogy bőven van hely cserélhető munkamodulok szállítására. A szabadalmi kérelem rajzokat is tartalmazott palántázó, vető, permetező és szállító eszközök felszerelésére, amelyek mind utalnak a jármű tervezett méretére.
Az új fejlesztés hátterével kapcsolatban a Horsch kijelentette, hogy a cégnél elutasítják a kis robotok használatát, mivel azok az ellátási logisztika szempontjából - mint például a vetőmag- vagy folyadéktartályok újratöltése - nem praktikusak, a karbantartás bonyolultsága miatt pedig költségesek. A Horsch emellett kritikus az olyan vontatási megoldásokkal szemben is, mint például a teljesen automatizált robottraktorok, amelyek hagyományos terepi berendezéseket vontatnak, mivel ezek nem gyakorolnak pozitív hatást a beszerzési költségekre, továbbá komplex felügyeleti, irányítási és vezérlőrendszerekre lenne szükségük a munkagép és a felszerelés számára.
A találmány célja tehát inkább "egy olyan önálló mezőgazdasági szállítójármű létrehozása, amellyel a hatékonyság nem csökken, a berendezéshez nincs szükség további vontatójárműre, sőt, a terepi munkák során sincs feltétlenül szükség a kezelőre" - olvasható a cég közleményében. A Horsch által választott fejlesztési és technológiai partnerrel kapcsolatos hivatalos részletek várhatóan a következő napokban fognak kiderülni.
Címlapkép forrása: Horsch/Reussir