Csokinyúlból több fogy, mint csokimikulásból

MTI
Húsvétkor 120 tonnával több szezonális édességet fogyasztunk, mint karácsonykor. Úgy tűnik, végleg befellegzett a bevonómasszából készült csokik uralmának, a valódi csokoládéból formázott figurák értékbeli részesedése ma már 93 százalékot tesz ki. A polcokon egyre többször találkozhatunk glutén-, cukor-, laktózmentes édességekkel és paleo-nyuszikkal is.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Tavaly 768 tonna szezonális édességet vásároltak a húsvéti időszakban a magyarok 3,6 milliárd forint értékben. Ez mennyiségben 10 százalékos, értékben 7 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Az értékesítés csökkenése évek óta jellemzi a piacot, bár közben a fogyasztás a minőségi édességek felé tolódott el. Inkább kevesebb, de drágább édességet választunk a boltokban - ismertette Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, aki a tavalyihoz hasonló, vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít.

Az édességgyártók a húsvéti időszak - értékesítésben számolva - három hónapját tartják a legfontosabb szezonnak. A figurás csokoládéból ilyenkor fogy a legtöbb, a karácsonyi 650 tonnánál mintegy 20 százalékkal többet adtak el tavaly. A legkedveltebb figura három éve a csokinyúl. A szezonális édességek teljes forgalmából 41 százalékot tesz ki, míg a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék.

Hosszú évek munkájának eredményeként a bevonómasszából készült csokoládék lassan kikopnak a kereskedelemből - fogalmazott az elnök. A valódi csokoládéból formázott figurák értékbeli részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, jelenleg viszont már 93 százalék. Tavaly látványos volt a speciális igényeket kielégítő édességválaszték bővülése, ami idén folytatódik, hiszen glutén-, cukor-, laktózmentes édességek, és paleo-nyuszik is találhatók a kínálatban.

A húsvéti édességek teljes, értékben mért forgalmából a hipermarketek változatlanul 49 százalékkal részesedtek a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkontok mutatója 24 százalékról 23-ra csökkent, míg a lánchoz tartozó üzleteké 24-ről 25 százalékra nőtt. Az önálló boltok stabilan 3 százalékon állnak. A teljes éves magyar édességpiac forgalma tavaly 200 milliárd forint volt, idén ezt valamivel meghaladó összegre számítanak a szövetség tagvállalatai.

Magyarországon átlagosan fejenként 3,2 kilogramm édességet fogyasztanak évente, ami alacsonynak számít a 10 kilogramm körüli nyugat-európai átlaghoz képest. Tavaly több európai uniós tagországgal együtt hazánk is aláírt egy úgynevezett cukorcsökkentési keretmegállapodást. Ennek értelmében 2020-ig 10 százalékkal csökkenti az élelmiszeripari termékek hozzáadott cukortartalmát.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 24. 14:02